Reklama

Reklamacja - ile czasu konsument ma czekać na reakcję przedsiębiorcy

Nawet kilka tygodni konsument może czekać na odpowiedź przedsiębiorcy na reklamację produktu lub usługi. Po jakim czasie możemy uznać brak reakcji za przyznanie nam racji?

Aktualizacja: 27.07.2020 20:49 Publikacja: 27.07.2020 00:01

Reklamacja - ile czasu konsument ma czekać na reakcję przedsiębiorcy

Foto: Adobe Stock

dgk

W Polsce istnieje ogólna zasada, a od niej kilka wyjątków. Podobnie jest w innych krajach UE. Europejskie Centrum Konsumenckiego przygotowało krótki poradnik, który pozwoli klientom odnaleźć się w gąszczu zasad dotyczących terminów.

30 dni od dnia otrzymania towaru, usługi - to ogólny termin, w którym przedsiębiorca powinien rozpatrzeć reklamację. Jeżeli tego nie zrobi, przyjmuje się, że uznał ją za zasadną.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
Stracą sędziowskie togi i stan spoczynku. Plan PiS na sądownictwo po wyborach
W sądzie i w urzędzie
Jak długo trzeba spodziewać się wizyty komornika? Sąd Najwyższy rozstrzygnął
Prawo karne
„Dom zły” w Czernikach. Kazirodca usłyszał pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane osobowe
Słona kara za wyciek danych jednej osoby. Ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama