Apteki Dbam o Zdrowie nie mogą uczestniczyć w Programie Opieki Farmaceutycznej dla pacjentów

Program Opieki Farmaceutycznej wprowadzony w aptekach „Dbam o Zdrowie” to naruszenie zakazu reklamy aptek – uznał Naczelny Sąd Administracyjny. Wyrok jest...

Koniec z szantażem konsumenckim

Zarabiające na straszeniu procesem stowarzyszenia stracą prawo do wnoszenia pozwów. Czy to pomoże firmom, pokaże praktyka – piszą prawniczki Daria Wierzbiń...

Zwrot rzeczy kupionej w internecie a uszkodzone opakowanie

E-sklep nie może zastrzec w regulaminie, że policzy klientowi koszt nowego opakowania, jeśli ten zwrócił towar w uszkodzonym.

Dane osobowe: firmy farmaceutyczne łamią prawa pacjentów

Firmy farmaceutyczne stawiają aptekarzy pod ścianą: albo wyślą im skan recepty, albo leku nie dostaną.

Aplikacja e-food a dane osobowe

Prośba o zaakceptowanie regulaminu, którego nie ma w aplikacji. Automatyczna zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych. Rosnąca popularność apl...

Inteligentne liczniki prądu: Zakład energetyczny chce wiedzieć, kiedy włączasz telewizor

Odczyt zużycia energii elektrycznej w naszych domach ma następować co 15 minut.

SN: każdy dostawca usług telekomunikacyjnych powinien zapewnić bezpłatne połączenia na numery alarmowe

Każdy użytkownik powinien mieć zapewnione bezpłatne połączenia na numery alarmowe z każdego telefonu.

Klienci biur podróży kupili polisy, z których nie mogli skorzystać

W tym roku zmorą klientów biur podróży były ubezpieczenia kosztów rezygnacji z wyjazdu.

System zastrzegania niedozwolonych klauzul umownych do naprawy

System zastrzegania niedozwolonych klauzul umownych wymaga generalnej naprawy. W praktyce może się to okazać zadaniem niełatwym – pisze radca prawny.

Konsumenci stracą możliwość składania skargi na niedozwolone klauzule w umowach

Skarga na niedozwolone klauzule w umowach możliwa jest tylko za pośrednictwem organizacji.

Na co uważać podpisując umowę z biurem podróży

Rozmowa dla „Rzeczpospolitej” | Tomasz Rosset? sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki

Źle wykonane usługi wolno reklamować

Klient nie musi płacić za coś, co miało być zrobione dobrze, ale tak się nie stało. Jeśli zaś zapłacił z góry, może domagać się zwrotu pieniędzy. A w sklep...

Reklama promocji 3 w 1 Vision Express wprowadzała klientów w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklamy promocji „3 w 1" Vision Express wprowadzały klientów w błąd.

Odstąpienie od umowy: UOKiK sprawdza firmy Lama Gold i MedForLife sprzedające towary na pokazach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uważnie przygląda się praktykom przedsiębiorców sprzedających towary na pokazach. Najnowsze działania dotyczą spółe...

Jak reklamować nieudane wakacje

Standard usług biura podróży musi być zgodny z umową. Inaczej zwróci ono część ceny wycieczki.

Zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Zmarnowany urlop oznacza stratę, którą biuro powinno zrekompensować. Organizator zawiódł bowiem nadzieje na relaks ?i wypoczynek.

Uzyskanie rekompensaty za zmarnowany urlop nie zawsze jest możliwe

Gdy biuro zapewni odpowiednie świadczenie zamienne, nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niewłaściwego wykonania umowy.

Usługi w hotelu muszą odpowiadać standardom

Hotelowe trzy gwiazdki na Krecie oznaczają gorszą jakość ?niż w Paryżu. Złą obsługę można jednak reklamować zawsze i wszędzie.

Kradzież z hotelowego pokoju z odszkodowaniem

Hotel powinien przyjąć kosztowności do depozytu.