Wyjaśniła, że inkryminowana reklama dotyczy gry internetowej stanowiącej odwzorowanie gier elektronicznych produkowanych w Związku Radzieckim, które pojawiły się w Polsce w początku lat osiemdziesiątych.
- Powyższe gry, w momencie ich pojawienia, cieszyły się dużą popularnością, z jednej bowiem strony były pewnym novum na polskim, zamkniętym wówczas rynku konsumenckim, z drugiej natomiast budziły również rozbawienie w porównaniu z produktami zachodnimi, z uwagi na występujące w nich uproszczenia, braki i niedociągnięcia - w tym sensie stanowiły niejako egzemplifikację radzieckiej myśli technologicznej – pisze skarżony.
Przedsiębiorca uwarzył, że reklamowana gra ma być możliwie wiernym odwzorowaniem opisanych gier, włączając w to wszelkie ich „niedociągnięcia", w tym w zakresie grafiki, stylizacji, itp.
- Osiągnięcie zbieżności z oryginałem dotyczy także nazwy produktu. W latach osiemdziesiątych opisane gry powszechnie określane były jako „ruskie" co stanowiło synonim dla produktów pochodzących ze Związku Radzieckiego, należy przy tym dodać synonim całkowicie uzasadniony, albowiem odnoszący do pewnego obszaru geograficznego, znajdującego się wówczas w ramach jednej, narzuconej struktury państwowej, a nie konkretnego zamieszkującego ten obszar narodu. Zastosowanie w nazwie produktu określenia „Ruski Hokej" stanowiło więc celowy zabieg zmierzający do podkreślenia związku proponowanej gry z jej pierwowzorem z lat osiemdziesiątych – wyjaśnia Multimedia Sp. z o. o.
- Słowo „ruski" stanowi w tym wypadku czytelny, jeżeli zważyć na charakter produktu i jego genezę, synonim dla Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich, podkreślający pochodzenie pierwowzoru. Powyższe jest zgodne z jednym ze sposobów rozumienia słowa „ruski" wskazanym w słowniku języka polskiego: ruski – radziecki, związany ze Związkiem Radzieckim – dodaje.
Użyta nazwa, zgodnie z jej słownikową definicją, zdaniem przedsiębiorcy odnosi się w sposób oczywisty do nieistniejącego już tworu państwowego jaki stanowił Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich.