Na co uważać podpisując umowę z biurem podróży

Rozmowa dla „Rzeczpospolitej” | Tomasz Rosset? sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki

Źle wykonane usługi wolno reklamować

Klient nie musi płacić za coś, co miało być zrobione dobrze, ale tak się nie stało. Jeśli zaś zapłacił z góry, może domagać się zwrotu pieniędzy. A w sklep...

Reklama promocji 3 w 1 Vision Express wprowadzała klientów w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklamy promocji „3 w 1" Vision Express wprowadzały klientów w błąd.

Odstąpienie od umowy: UOKiK sprawdza firmy Lama Gold i MedForLife sprzedające towary na pokazach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uważnie przygląda się praktykom przedsiębiorców sprzedających towary na pokazach. Najnowsze działania dotyczą spółe...

Jak reklamować nieudane wakacje

Standard usług biura podróży musi być zgodny z umową. Inaczej zwróci ono część ceny wycieczki.

Zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Zmarnowany urlop oznacza stratę, którą biuro powinno zrekompensować. Organizator zawiódł bowiem nadzieje na relaks ?i wypoczynek.

Uzyskanie rekompensaty za zmarnowany urlop nie zawsze jest możliwe

Gdy biuro zapewni odpowiednie świadczenie zamienne, nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niewłaściwego wykonania umowy.

Usługi w hotelu muszą odpowiadać standardom

Hotelowe trzy gwiazdki na Krecie oznaczają gorszą jakość ?niż w Paryżu. Złą obsługę można jednak reklamować zawsze i wszędzie.

Kradzież z hotelowego pokoju z odszkodowaniem

Hotel powinien przyjąć kosztowności do depozytu.

Reklama natywna samochodów marki Toyota jest dozwolona i nie nadużywa zaufania konsumentów

Reklama użyta w konwencji stylizacji na rozmowę na tematy motoryzacyjne tzw. natywna jest dozwolona.

Reklama
Reklama

Nie będzie można zawrzeć umowy tylko przez telefon

Po 25 grudnia nie będzie można zawrzeć umowy tylko przez telefon. Aby ją sfinalizować, konsument będzie musiał jeszcze podpisać i odesłać dokument, który o...

Reklamacja przez telefon może się okazać nieskuteczna

Firma nie wykręci się ?z obietnic złożonych klientowi przez telefon, jeśli ten uzyska pisemne potwierdzenie uwzględnienia reklamacji.

Towarzystwo ubezpieczeniowe musi wypłacić odszkodowanie z tytułu autocasco niezależnie od tego, kto ponosi winę

Towarzystwo ubezpieczeniowe niesłusznie ograniczyło swoją odpowiedzialność ?z tytułu autocasco.

Spółki Eco-Vital i Mat-Medic handlujące na pokazach, zostały ukarane przez UOKiK

Dwie spółki z Poznania: Eco-Vital i Mat-Medic wprowadzały konsumentów w błąd - uznał UOKiK i nałożył na przedsiębiorców blisko 900 tys. zł kary.

TVP INFO ukarane przez KRRiT za przemoc w programie Jana Pospieszalskiego

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył na Spółkę Telewizja Polska S.A. karę w wysokości 100 000 zł za nieuzasadnioną emisję drastyczny...

Podręczniki szkolne: reklamacja, zwrot, dofinansowanie, e-księgarnia

Wybierając podręczniki porównuj ceny i sprawdź, czy nie możesz skorzystać z dofinansowania. Przed pierwszym dzwonkiem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsument...

Zadatek czy zaliczka: konsumenci nie rozróżniają tych form płatności

Ośrodek w Jastrzębiej Górze wymagał wpłaty z góry całej kwoty za pobyt tytułem zadatku. Gdy klient rezygnował z rezerwacji, nie mógł liczyć na zwrot pienię...

UOKIK: dekoracyjne lody z magnesem z dala od dzieci

Magnesy ozdobne, do złudzenia przypominające żywność, ale opatrzone ostrzeżeniem: nie spożywać, chronić przed dziećmi, wciąż nie będą produktami bezpiecznymi.

Podwyżka cen T-mobile pod lupą UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie operatora T-Mobile. Urząd zbada, czy sposób, w jaki operator wp...

Reklama wielkoformatowa po remoncie do demontażu

Remont elewacji nie może stać się pretekstem do zawieszenia na budynku mieszkalnym wielkoformatowej reklamy.

Reklama
Reklama