Aktualizacja: 14.04.2015 10:41 Publikacja: 13.04.2015 18:39
Foto: www.sxc.hu
Przepływ towarów i usług nie zawsze jest swobodny, gdy próbujemy zrobić zakupy w sklepie internetowym innego państwa Unii Europejskiej. Zdarza się np. odmowa wysyłki towaru do innego kraju. Bywa, że sprzedawca odsyła konsumenta do lokalnego przedstawiciela danej marki, u którego jednak cena jest wyższa. I z takimi przejawami dyskryminacji zamierza walczyć Komisja Europejska, co zapowiedziała pod koniec marca.
Najwięcej skarg na przejawy dyskryminacji dotyczy zakupu przedmiotów, ubrań, książek czy muzyki. Stanowią 74 proc. wszystkich spraw związanych z nierównym traktowaniem konsumentów. 21 proc. związanych jest z usługami turystycznymi, a 5 proc. m.in. z wynajmem.
Egzamin ósmoklasisty 2025 - dzień pierwszy. Uczniowie ósmych klas szkół podstawowych zmagali się dzisiaj z język...
Pozasądowe rozwody, choć mają być szybsze, to nie będą droższe. W dodatku rozwiązanie małżeństwa będzie można uz...
To, że darowizna dla małoletniego jest obciążona np. służebnością drogi koniecznej, nie unieważnia takiej umowy...
Wniosek o zmianę miejsca głosowania można składać już na 44 dni przed dniem wyborów, nie później jednak niż trze...
Rowerzysta, dojeżdżając do przejazdu rowerowego, nie ma pierwszeństwa. Zyskuje je dopiero, gdy znajdzie się już...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas