Dzięki Online Dispute Resolution klienci mogą rozwiązywać spory z e-sklepami

Ruszyła platforma, która ma ułatwić rozwiązywanie sporów z przedsiębiorcami sprzedającymi towary za pośrednictwem stron internetowych.

Lekarze bezradni wobec reklam z pseudolekarzami

Przepisy nie dają samorządowi lekarskiemu możliwości działania w sprawie reklamowania suplementów diety, leków i wyrobów medycznych przez osoby, które nie...

Zanim weźmiesz kredyt

Przed podpisaniem umowy o kredyt albo pożyczkę dokładnie sprawdź warunki, na jakich jest ona oferowana.

Upadłość konsumencka: były przedsiębiorca od razu może być bankrutem

Osoby, które zakończyły działalność gospodarczą nie muszą już czekać 12 miesięcy, by złożyć wniosek o upadłość konsumencką. Mogą iść do sądu zaraz po wykre...

Fałszywe SMS-y o loterii paragonowej

Ministerstwo finansów ostrzega przed oszustami, którzy wykorzystują popularność Narodowej Loterii Paragonowej, aby wyłudzić pieniądze.

Inspekcja Handlowa ostrzega: cena cenie nierówna

Cena za produkt oraz za litr czy kilogram – to obowiązkowe informacje, które musimy znaleźć na sklepowych półkach. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze prze...

Firma telekomunikacyjna Novum wprowadzała klientów w błąd

Uprzejmie informuję, że obniżamy państwu abonament za telefon stacjonarny – w ten sposób spółka Novum prezentowała swoją ofertę. Konsultanci tak prowadzili...

Fajerwerki dostaną numer rejestracyjny

Surowsze przepisy mają sprawić, że mniej będzie wypadków z użyciem wyrobów pirotechnicznych.

Wyroki w sprawach decyzji UOKiK ostatnich miesięcy

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sąd Apelacyjny w Warszawie i Sąd Najwyższy wydały od 1 grudnia 2015 r. do początku lutego 2016 r. 45 wyroków w spraw...

Biuro podróży zapłaci odszkodowanie za brak informacji o zmianie godziny wylotu

10 tys. zł odszkodowania zapłaci turystce biuro podróży, bo nie powiadomiło jej o zmianie godziny wylotu samolotu.

Bezpieczniejszy przelew: reforma usług płatniczych w internecie

Wzmocnienie bezpieczeństwa płatności elektronicznych jest jednym z głównych motywów reformy regulacji dotyczących usług płatniczych – uważają eksperci.

Sąd: nierówne buty to nie powód do odstąpienia od umowy i zwrotu ceny

Różnica wysokości cholewek, wynosząca 2 milimetry, nie ma istotnego wpływu na sposób użytkowania obuwia. Nie może być zatem uznana za wadę uzasadniającą od...

Konsumenci dowiedzą się ile dopłacą do zaciąganych kredytów

Od marca konsumenci będą informowani o tym, ile – poza odsetkami – dopłacą do zaciąganych kredytów. Teoria brzmi dobrze. O tym jednak, czy przepisy spełnią...

Bezpieczniejsze zabawki

Producenci zabawek, maszyn i dźwigów będą musieli spełnić bardziej wyśrubowane wymagania.

Niedozwolone klauzule w umowach konsumenckich

Jeżeli sąd wydał wyrok, w którym stwierdził, że postanowienie stosowane przez konkretnego przedsiębiorcę jest niedozwolone i zostało wpisane do rejestru, t...

Największe problemy abonentów w 2015 r.

Ponad 1 mln 600 tys. złotych trafiło do kieszeni abonentów – tyle UKE „odzyskał" na rzecz konsumentów w 2015 r.

Ubezpieczyciel ma udowodnić szkodę, jej wysokość i przesłanki zwrotu wypłaconej polisy

W procesie regresowym zakład ubezpieczeń musi wykazać zarówno okoliczności powstania szkody oraz jej wysokość, jak i przesłanki zwrotu wypłaconej przez nie...

Co trzecie danie kuchni zagranicznej wzbudza zastrzeżenia IH

Inspekcja Handlowa sprawdziła dania kuchni zagranicznych - m.in. dalekowschodniej, tureckiej, meksykańskiej, gruzińskiej.

Kredyt we frankach: przywrócenia równowagi może obciążyć budżet państwa

Trzeba dogłębnie rozważyć ryzyko ustawy o pomocy frankowiczom pod względem ewentualnych międzynarodowych konsekwencji. Inaczej koszt przywrócenia równowagi...

Konsumenci: piwo nie może przypominać szampana

Firma, która sprzedaje piwo w butelce typowej dla wina musującego, z nazwą wypisaną cyrylicą sugerującą pochodzenie z Rosji, zamknięte korkiem charakteryst...