Kobiece ciało ma uzasadniać reklamowane usługi

Komisja Etyki Reklamy rozpoznała skargę na reklamę myjni samochodowej ze skąpo ubraną kobietą.

Aktualizacja: 12.12.2016 11:11 Publikacja: 12.12.2016 08:18

Kobiece ciało ma uzasadniać reklamowane usługi

Foto: 123rf

Skarżąca zwróciła uwagę, że w reklamie Auto Spa został wykorzystany wizerunek skąpo ubranej kobiety przedstawionej w seksualnej pozie.

- Reklama samochodowej myjni ręcznej firmy Auto Spa w Zabrzu, przedstawiająca kobietę w stroju kąpielowym oraz szpilkach, która mokra i pokryta pianą myje samochód, jest niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy, gdyż zawiera treści będące jednoznacznie przykładem seksualizacji wizerunku kobiet – czytamy w skardze.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo