Oznakowanie produktów przez producenta: Nie można sugerować, że produkt jest nadzwyczajny

Obowiązkiem producenta jest wprowadzanie do obrotu produktów oznakowanych zgodnie z przepisami, w sposób rzetelny i niewzbudzający wątpliwości konsumenta.

Aktualizacja: 25.12.2016 17:42 Publikacja: 25.12.2016 09:29

Oznakowanie produktów przez producenta: Nie można sugerować, że produkt jest nadzwyczajny

Foto: 123rf.com

Jeśli kakao o obniżonej zawartości tłuszczu tak jak podobne na rynku jest produktem zawierającym tylko jeden składnik, to oznaczanie go na etykiecie „100 proc. kakao" wprowadza konsumenta w błąd.

Sprawa dotyczyła oznakowania partii artykułów spożywczych wyprodukowanych przez spółkę. Chodziło o kakao o obniżonej zawartości tłuszczu. Kłopoty firmy z inspektorami jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych zaczęły się od „donosu" konsumenta.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Prawo drogowe
Ważny wyrok ws. płatnego parkowania. Sąd: nie można nakładać kar za spóźnienie
Oświata i nauczyciele
Nauczyciele nie ruszyli masowo po pieniądze za nadgodziny. Dlaczego?
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo