Składanie przez pracowników życzeń świątecznych klientom jest niewątpliwie kwestią wrażliwą. Z jednej strony jest to działanie powszechnie akceptowane z drugiej jednak, w szczególności ze względu na poglądy, może się spotkać z dezaprobatą klientów. Wykluczenie takiej możliwości może mieć uzasadnienie m.in. z uwagi na środowisko w jakim lub dla jakiego pracodawca wykonuje działalność. Należy mieć też na względzie, że przy okazji składania życzeń świątecznych dochodzi do przetwarzania danych osobowych klientów (w szczególności takich jak imię nazwisko, adres zamieszkania, adres poczty elektronicznej). Dochodzi tutaj zatem do dotknięcia delikatnej materii związanej z korzystaniem z danych klienta. Sam proces składania życzeń nie zwalnia administratora z wywiązywania się z obowiązków wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych (RODO). Wymaga to zatem szczególnej uwagi pracodawcy, aby składając życzenia nie doprowadzić do naruszenia przepisów, narażając się w konsekwencji na negatywne skutki.