Rozstrzygnięcie zapadło na kanwie sporu pomiędzy włoską firmą Enel X, posiadaczem sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych, a holdingiem Alphabet, w skład którego wchodzi m.in. Google. Włoska firma stworzyła aplikację JuicePass, która służy do wyszukiwania na mapie punktów ładowania w okolicy oraz rezerwacji usługi ładowania.
Aplikacja jest dostępna na telefony z systemem Android i można ją pobrać ze sklepu Google Play. Firma zwróciła się jednak o umożliwienie jej także dostępu do Android Auto (aplikacji Google’a), dzięki czemu kierowca mógłby skorzystać z tej aplikacji na ekranie samochodu, a nie tylko na telefonie. Co do zasady Android Auto oferuje dla twórców aplikacji z firm trzecich odpowiednie szablony, które pozwalają na tworzenie produktów, które są kompatybilne z oprogramowaniem Google’a. Kiedy jednak Enel X zwrócił się do Google’a o zapewnienie kompatybilności jej aplikacji z Android Auto, Google nie wyraził na to zgody, tłumacząc to kwestiami technicznymi i bezpieczeństwa.