NFZ będzie płacił szpitalom za jakość leczenia pacjentów z nowotworami

NFZ będzie płacił szpitalom za jakość leczenia pacjentów z nowotworami.

Publikacja: 10.12.2014 08:55

NFZ będzie płacił szpitalom za jakość leczenia pacjentów z nowotworami

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Polski system ochrony zdrowia nie zawierał do tej pory rozwiązań, które pozwoliłyby na mierzenie jakości leczenia pacjentów. Zmienią to dopiero przepisy pakietu onkologicznego – powiedział na wtorkowej konferencji prasowej Jakub Szulc, były wiceminister zdrowia, a obecnie partner w Ernst & Young.

Zaznaczył, że wchodzące w życie już w styczniu regulacje wskazują, iż chory z nowotworem ma się dostać w ciągu dziewięciu tygodni na leczenie, a NFZ będzie za tę terminowość płacił placówkom medycznym.

Konferencja była poświęcona przepisom prawnym i finansom w ochronie zdrowia.  Dyskusja panelistów skupiła się więc na nowych rozwiązaniach kolejkowych. Te przewidują zniesienie limitów na leczenie onkologiczne. Z kolei każdy pacjent będzie mieć zapewnioną w szpitalu opiekę konsylium lekarskiego.

Wąskim gardłem w tych rozwiązaniach może się jednak okazać mała liczba lekarzy w Polsce.

– Znajomy lekarz onkolog przyjmuje dziennie w szpitalu onkologicznym 50 pacjentów. On nie będzie miał już czasu na udział w konsylium – uważa Krzysztof Łanda z fundacji Watch Health Care.

Przedstawiciele pacjentów obecni na konferencji podkreślali, że chorzy cieszą się z nowych rozwiązań. Przepisy może i są niedoskonałe, ale – ich zdaniem – zmiany idą w dobrą stronę, ku szybszemu diagnozowaniu nowotworów. A regulacje zawsze będzie można poprawić.

Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: matematyka - poziom podstawowy. Odpowiedzi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Zawody prawnicze
Egzaminy prawnicze 2025. Z tymi zagadnieniami zdający mieli największe problemy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku