Reklama

Kultura coraz ważniejsza

Dla 36 proc. specjalistów i menedżerów kultura organizacyjna jest przy zmianie pracy równie istotna jak podwyżka.

Publikacja: 30.08.2016 19:06

Kultura coraz ważniejsza

Foto: 123RF

Na pierwszy rzut oka oferta pracy wygląda atrakcyjnie: duża spółka z mocną pozycją w swojej branży, która oferuje konkurencyjne wynagrodzenia i ciekawe perspektywy rozwoju. Jednak kandydaci na stanowiska menedżerskie, słysząc jej nazwę, odrzucają propozycję.

W czasach niedawnego spowolnienia gospodarczego takie sytuacje byłyby nie do pomyślenia, ale teraz mają miejsce coraz częściej – ocenia Aleksandra Kazimierski, prezes firmy executive serach Hudson, która z podobnym przypadkiem sama się niedawno spotkała. Klient, któremu trudno było pozyskać dobrych menedżerów (wobec których ma spore wymagania), znany jest w branży ze specyficznej, mało przyjaznej kultury organizacyjnej narzuconej przez głównego szefa. Jak wyjaśnia Aleksandra Kazimierski, kultura organizacyjna, styl zarządzania i osoba szefa to (podobnie jak work-life balance) czynniki, na które polscy menedżerowie i specjaliści zwracają coraz większą uwagę przy podejmowaniu decyzji o zmianie pracy. Potwierdza to również niedawne badanie Hudson, w którym ponad 200 osób z tej grupy wskazywało pięć najważniejszych kryteriów przy wyborze pracodawcy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Reklama
Reklama