Reklama

Kultura coraz ważniejsza

Dla 36 proc. specjalistów i menedżerów kultura organizacyjna jest przy zmianie pracy równie istotna jak podwyżka.

Publikacja: 30.08.2016 19:06

Kultura coraz ważniejsza

Foto: 123RF

Na pierwszy rzut oka oferta pracy wygląda atrakcyjnie: duża spółka z mocną pozycją w swojej branży, która oferuje konkurencyjne wynagrodzenia i ciekawe perspektywy rozwoju. Jednak kandydaci na stanowiska menedżerskie, słysząc jej nazwę, odrzucają propozycję.

W czasach niedawnego spowolnienia gospodarczego takie sytuacje byłyby nie do pomyślenia, ale teraz mają miejsce coraz częściej – ocenia Aleksandra Kazimierski, prezes firmy executive serach Hudson, która z podobnym przypadkiem sama się niedawno spotkała. Klient, któremu trudno było pozyskać dobrych menedżerów (wobec których ma spore wymagania), znany jest w branży ze specyficznej, mało przyjaznej kultury organizacyjnej narzuconej przez głównego szefa. Jak wyjaśnia Aleksandra Kazimierski, kultura organizacyjna, styl zarządzania i osoba szefa to (podobnie jak work-life balance) czynniki, na które polscy menedżerowie i specjaliści zwracają coraz większą uwagę przy podejmowaniu decyzji o zmianie pracy. Potwierdza to również niedawne badanie Hudson, w którym ponad 200 osób z tej grupy wskazywało pięć najważniejszych kryteriów przy wyborze pracodawcy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama