Młoda marka sukcesu dostanie kampanię reklamową za 400 tys. zł

War­ta 400 tys. zł kam­pa­nia re­kla­mo­wa to głów­na na­gro­da w kon­kur­sie „Rzecz­po­spo­li­tej”, któ­ry pomaga promować dy­na­micz­ne, choć dzia­ła­ją­ce do­pie­ro od nie­daw­na, kra­jo­we marki

Publikacja: 06.08.2012 01:43

Członkowie Rady Polskich Marek na piątkowym posiedzeniu (od lewej): Jolanta Wiśniewska, wiceprezes P

Członkowie Rady Polskich Marek na piątkowym posiedzeniu (od lewej): Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia, Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, Andrzej Klesyk, prezes PZU, i dyrektor ds. korporacyjnych sieci Biedronka Alfred Kupczak (w zastępstwie Tomasza Suchańskiego)

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Kampania reklamowa ufundowana przez bank PKO BP wesprze zwycięską młodą markę w jej rynkowej ekspansji.

O to warte 400 tys. zł wsparcie mogą zawalczyć rodzime brandy konsumenckie utworzone specjalnie na polski rynek, które zadebiutowały po 1 stycznia 2005 roku. Muszą się też wykazać pewnym rynkowym sukcesem – uzyskując co najmniej 20 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2011 roku (albo przez osiem miesięcy 2012 – jeśli pojawiły się na rynku w tym roku).

O wyborze zwycięzcy konkursu zadecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek. W jej skład wchodzą szefowie firm-właścicieli najcenniejszych krajowych marek o uznanej już tradycji: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego; Andrzej Klesyk, prezes PZU; Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka; Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia, i Dariusz Bąk, wiceprezes Presspubliki.

Podobnie jak w pierwszej ubiegłorocznej edycji konkursu, także i teraz w wyborze Młodej Marki Sukcesu będzie się liczyć m.in. jej rozpoznawalność (która zostanie zmierzona w badaniu opinii konsumentów) oraz efektywność i dynamika rozwoju. Podczas pierwszego posiedzenia rady jej członkowie ustalili, że zwrócą także uwagę na kondycję finansową firmy – właściciela, gdyż nieraz się zdarzało, iż problemy finansowe doprowadziły do zniknięcia z rynku lubianej marki.

Jednak Rada nie chce ograniczać udziału start-upów, które w pierwszych latach działalności mogą notować straty; dlatego zysk netto na koniec roku nie będzie już koniecznym warunkiem do udziału w konkursie. Natomiast, podobnie jak w minionym roku, kandydaci nie będą musieli się obawiać konkurencji ze strony firm reprezentowanych w radzie – ich marki nie będą brały udziału w konkursie.

Na polskim rynku nie brakuje przykładów, że nawet w branżach, gdzie karty wydają się już być rozdane, wciąż jest miejsce na nowych, ambitnych graczy. Udaje im się znaleźć rynkowe nisze i pomysł na wyróżnienie się; zdobywają dzięki temu miejsca w sercach i portfelach konsumentów, co jest warunkiem zbudowania marki.

Takie właśnie marki rodzime młode brandy promuje konkurs „Rz" na Młodą Markę Sukcesu. W jego pierwszej edycji główną nagrodę zdobyła marka Abramczyk firmująca mrożone ryby i owoce morza produkowane przez rodzinną spółkę Abramczyk z Bydgoszczy, która na rozwój firmowego brandu postawiła w 2005 r. Wyróżniła się w ten sposób na rynku, na którym do dziś dominują wyroby sprzedawane luzem, na wagę – bez nazwy producenta.

Wśród wyróżnionych w ubiegłorocznym konkursie firmowych znaków znalazły się m.in. należąca do spółdzielni Mlekovita marka mleka Wypasione; home&you – firmująca szybko rosnącą sieć z artykułami dekoracji wnętrz; brand sieci komórkowej Play; kosmetyczna Perfecta, Meble Wójcik oraz InPost, który w ciągu sześciu lat stał się poważnym konkurentem Poczty Polskiej.

Uczestnicy pierwszej edycji Młodej Marki Sukcesu potwierdzają, że nadal jest miejsce dla tych, którym udaje się znaleźć rynkowe nisze i pomysł na wyróżnienie się wśród konkurencji (niekiedy przez szybkie i umiejętne naśladowanie biznesu sprawdzonego już gdzieś w świecie). Dzięki temu zdobywają miejsca w sercach i portfelach konsumentów, co jest warunkiem zbudowania prawdziwej marki.

Każdy taki sukces przypada jednak na dziesiątki porażek. Niekiedy także ponoszą je marki, którym po udanym starcie zabrakło środków na promocję. Sukces w konkursie „Rzeczpospolitej" ten problem – z pomocą PKO BP – pomoże rozwiązać. Kampania przy wsparciu Polskiego Radia obejmie wszystkie tytuły wydawnictwa Presspublica – w tym „Rz", „Parkiet", „Uważam Rze", „Sukces" i „Przekrój".

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki a.blaszczak@rp.pl

Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!