Kampania reklamowa ufundowana przez bank PKO BP wesprze zwycięską młodą markę w jej rynkowej ekspansji.
O to warte 400 tys. zł wsparcie mogą zawalczyć rodzime brandy konsumenckie utworzone specjalnie na polski rynek, które zadebiutowały po 1 stycznia 2005 roku. Muszą się też wykazać pewnym rynkowym sukcesem – uzyskując co najmniej 20 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2011 roku (albo przez osiem miesięcy 2012 – jeśli pojawiły się na rynku w tym roku).
O wyborze zwycięzcy konkursu zadecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek. W jej skład wchodzą szefowie firm-właścicieli najcenniejszych krajowych marek o uznanej już tradycji: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego; Andrzej Klesyk, prezes PZU; Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka; Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia, i Dariusz Bąk, wiceprezes Presspubliki.
Podobnie jak w pierwszej ubiegłorocznej edycji konkursu, także i teraz w wyborze Młodej Marki Sukcesu będzie się liczyć m.in. jej rozpoznawalność (która zostanie zmierzona w badaniu opinii konsumentów) oraz efektywność i dynamika rozwoju. Podczas pierwszego posiedzenia rady jej członkowie ustalili, że zwrócą także uwagę na kondycję finansową firmy – właściciela, gdyż nieraz się zdarzało, iż problemy finansowe doprowadziły do zniknięcia z rynku lubianej marki.
Jednak Rada nie chce ograniczać udziału start-upów, które w pierwszych latach działalności mogą notować straty; dlatego zysk netto na koniec roku nie będzie już koniecznym warunkiem do udziału w konkursie. Natomiast, podobnie jak w minionym roku, kandydaci nie będą musieli się obawiać konkurencji ze strony firm reprezentowanych w radzie – ich marki nie będą brały udziału w konkursie.