Silna marka pracodawcy pokona niedobór talentów

Ponad jedna czwarta polskich firm przyznaje, że trudno jej o właściwych kandydatów do pracy ze względu na nie najlepszą reputację.

Aktualizacja: 12.08.2016 07:59 Publikacja: 09.08.2016 21:09

Silna marka pracodawcy pokona niedobór talentów

Foto: 123rf.com

W tym roku już 38 proc. firm ocenia, że niedobór talentów będzie miał największy wpływ na ich biznes w najbliższych dwóch latach. W porównaniu z 2015 r. odsetek takich wskazań zwiększył się niemal o połowę – wynika z najnowszej, piątej edycji badania Employer Branding w Polsce, która wiosną br. objęła prawie 350 pracodawców z całego kraju.

Jak przypomina Anna Macnar, prezes firmy HRM Institute, która przeprowadziła badanie, o ile w poprzednich latach niewiele mniej istotnym wyzwaniem od niedoboru talentów były technologie czy kwestie społeczne, o tyle teraz widać nasilenie coraz mocniej odczuwanych problemów ze zdobyciem i utrzymaniem w firmie dobrych pracowników.

Pozostało 84% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Poszukiwanie pracy
Wiosenne odbicie rekrutacji. Będzie trwałe?
Poszukiwanie pracy
Aż 800 mln ludzi szuka pracy za granicą. Kto marzy o pracy w Polsce?
Poszukiwanie pracy
Tę branżę ratują cudzoziemcy. A polskie firmy biją się o kandydatów
Poszukiwanie pracy
Prezesi największych firm będą łowić pracowników. Tysiące nowych etatów
Poszukiwanie pracy
Czego lepiej nie mówić rekruterom na rozmowie o pracę