NASK informuje, że reklamy zidentyfikował Ośrodek Analizy Dezinformacji NASK. „Działania miały pozornie wspierać jednego z kandydatów i dyskredytować innych” - czytamy w informacji NASK.
Wymieniono nazwiska trzech kandydatów. „Realizowane przez konta reklamowe kampanie dotyczyły szczególnie Rafała Trzaskowskiego, Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena” - poinformował NASK.
Czytaj więcej
Donald Tusk zamieścił na platformie X informację o ataku na system informatyczny Platformy Obywat...
Analiza „wskazuje na możliwą prowokację”
Jak czytamy w informacji na stronie internetowej NASK, analiza tych ogłoszeń „wskazuje na możliwą prowokację”. „Jej celem mogło być działanie na szkodę kandydata rzekomo wspieranego przez tego typu reklamy oraz destabilizacja sytuacji przed wyborami prezydenckimi” - napisano.
Czytaj więcej
Cyberataki i dezinformacja – grupy powiązane z Rosją już zaczęły zamieszczać w internecie fałszyw...