Reklama
Rozwiń
Reklama

Przejęcie mediów przez nowy rząd. Większość Polaków popiera przyjęte metody

Większość Polaków akceptuje metody przyjęte przez nową władzę w zakresie przejęcia mediów publicznych. Za przyjętymi rozwiązaniami opowiedziała się nawet część wyborców PiS.

Publikacja: 02.01.2024 15:38

Przejęcie mediów przez nowy rząd. Większość Polaków popiera przyjęte metody

Foto: AdobeStock

Minister kultury i dziedzictwa narodowego Bartłomiej Sienkiewicz (PO) po świętach ogłosił, że "W związku z decyzją prezydenta o wstrzymaniu finansowania mediów publicznych podjąłem decyzję o postawieniu w stan likwidacji spółek Telewizja Polska, Polskie Radio oraz Polska Agencja Prasowa".

PiS uważa, że zmiany dokonane przez ministra kultury jeśli chodzi o kierownictwo TVP, Polskiego Radia i PAP są nielegalne, ponieważ - zgodnie z obowiązującą ustawą o Radzie Mediów Narodowych - to ten ostatni organ, powołany w 2016 roku, wybiera władze mediów publicznych. Z kolei rząd KO-TD-Nowa Lewica twierdzi, że udział Rady Mediów Narodowych w wyborze władz TVP czy Polskiego Radia jest niezgodny z konstytucją.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Polityka
Immunitet pod znakiem zapytania. Czy Zbigniew Ziobro stanie przed sądem?
Polityka
Dlaczego szef KOWR spotkał się z twórcą Dawtony? Mówi, że chodziło o kukurydzę
Polityka
Krzysztof Bosak o rządach PiS: Oczywiście, że byśmy rozliczali. Uważamy, że jest za co
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Polityka
Europosłanka Konfederacji o sprawie działki pod CPK: I KO, i PiS są ubrudzeni
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama