Reklama

Pytania o losy podatku od reklam. Oczy skierowane na Gowina

Opozycja nowy podatek nazywa „zamachem na wolne media”. PiS podkreśla, że dopiero trwają konsultacje. W Zjednoczonej Prawicy nie ma jednak jedności.

Aktualizacja: 10.02.2021 20:57 Publikacja: 10.02.2021 18:56

Informacje o proteście pojawiły się m.in. na billboardach w centrum Warszawy

Informacje o proteście pojawiły się m.in. na billboardach w centrum Warszawy

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Sejmowa opozycja – od Koalicji Obywatelskiej przez Szymona Hołownię po Razem – ma zgodne stanowisko w sprawie zaproponowanego przez PiS podatku od reklam. W środę późnym popołudniem pojawiło się oświadczenie szefów trzech klubów: Koalicji Obywatelskiej, Lewicy i PSL-Koalicji Polskiej. Poinformowali oni, że wspólnie przedkładają projekty sejmowych uchwał w sprawie wolności mediów.

„Każdy z projektów wyraża stanowczy sprzeciw wobec działań rządu zmierzających do osłabienia i ograniczenia wolności mediów w Polsce. Zgodnie uważamy, że zapowiedziana przez rządzących tzw. opłata solidarnościowa od wpływów reklamowych dla wszystkich nadawców i wydawców stanowi finalizację trwającego od końca 2015 roku procesu likwidacji niezależnych mediów w Polsce" – napisali Cezary Tomczyk, Władysław Kosiniak-Kamysz i Krzysztof Gawkowski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Polityka
Stołeczna Ochota: lewica i ruchy miejskie zerwały koalicję, ale ich działacze w niej pozostali
Polityka
Sondaż: Czy Karol Nawrocki zbliży do siebie PiS i Konfederację? Opinia Polaków
Polityka
Donald Tusk na EFNI: Polska staje się perłą w koronie całej wspólnoty Zachodu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Podcast „Polityczne Michałki”: Bez Tuska źle, z Tuskiem też niedobrze
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama