Reklama

Roczne rozliczenie PIT: by przekazać 1 proc. podatku, trzeba złożyć samemu zeznanie

Pracownik rozliczany przez pracodawcę nie skorzysta z większości ulg podatkowych.

Publikacja: 26.04.2016 08:16

Roczne rozliczenie PIT: by przekazać 1 proc. podatku, trzeba złożyć samemu zeznanie

Foto: 123RF

Osoby, które chcą skorzystać z podatkowych preferencji, powinny na własną rękę rozliczyć się z fiskusem. W składanym przez pracodawcę PIT-40 można bowiem uwzględnić tylko składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

Przypomnijmy, że do złożenia rocznego rozliczenia podatku pracownika zobowiązany jest pracodawca, któremu zatrudniony przekazał oświadczenie PIT-12 (deklaruje w nim m.in., że nie ma innych dochodów i nie korzysta z ulg). Przesłanie PIT-40 do urzędu skarbowego nie pozbawia jednak pracownika prawa do złożenia samodzielnego rozliczenia. Przenosi do niego informacje z PIT-40: przychody, koszty ich uzyskania, dochód, składki. Wpisuje też kwotę zaliczki pobranej przez płatnika. Warto przy tym zwrócić uwagę na objaśnienia do formularza PIT-40. Wynika z nich, że jeśli pracownik samodzielnie składa zeznanie, przenosi do niego kwotę zaliczki odpowiednio pomniejszoną o wynikającą z PIT-40 nadpłatę albo powiększoną o wyliczoną w nim kwotę do zapłaty.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama