Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 14.01.2021 17:59 Publikacja: 15.01.2021 18:00
Stany Zjednoczone mają najbardziej zaawansowane technologicznie możliwości unieszkodliwiania satelitów. Pierwsze próby Waszyngton przeprowadził już dwa lata po wyniesieniu przez ZSRR Sputnika. Ostatni taki amerykański test miał miejsce w 2008 r., kiedy pocisk SM-3 wystrzelony z krążownika rakietowego zniszczył starego satelitę zwiadowczego
Foto: Margaret Reborchick/U.S. Navy
Chiny rządzone przez klikę biznesowych magnatów i wojskowych postanawiają zająć nowo odkryte, ogromne złoża gazu znajdujące się w Rowie Mariańskim. By zapewnić sobie kontrolę nad tymi rezerwami, Pekin we współpracy z Moskwą planuje zaatakować bazę amerykańskiej floty na Hawajach. Jeszcze przed pierwszym uderzeniem chińscy hakerzy, za pomocą złośliwego oprogramowania, infekują komputery Agencji Wywiadowczej Departamentu Obrony, przeprowadzając cyberatak, który paraliżuje wiele nowoczesnych amerykańskich technologii. Uziemione zostają m.in. myśliwce F-35 i samoloty Osprey. Dzięki masowemu wykorzystaniu broni antysatelitarnej (ASAT) oraz działaniom hakerów Chińczycy uszkadzają albo niszczą satelity szpiegowskie, nawigacyjne i komunikacyjne. Amerykanie praktycznie oślepieni i niezdolni do koordynowania działań wojennych, po krwawych walkach, tracą Hawaje. W tym samym czasie Rosjanie niszczą bazę na Okinawie. Oba uderzenia unicestwiają amerykańską Flotę Pacyfiku. Tak początek konfliktu między Pekinem a Waszyngtonem opisali autorzy wydanej w 2015 r. książki „Ghost Fleet. Następna wojna światowa". I choć na razie to wciąż literacka fikcja, to w niedalekiej przyszłości podobny atak z wykorzystaniem ASAT może być jak najbardziej realny.
Czego tak bardzo Darko Cvijetić nie może zapomnieć? Co się stało w 1992 roku w obozie Trnopolje, gdzie przez led...
Tajwan ma do zaoferowania światu nie tylko osiągnięcia swojej gospodarki, ale też kulturę, w której nowoczesność...
Nie powiem, żebym się zdziwił, że „Dzień świra” wybrano na film ostatniego 25-lecia. Przecież żyjemy w kraju, w...
Kolej to przykład infrastruktury podwójnego zastosowania, wojskowego i cywilnego, par excellence.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Nie musi być wielkim mówcą ani teologiem. Byle był „tym drugim”.
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas