WSA stwierdził jednak, że skarga podlega oddaleniu.
Istota zagadnienia prawnego sprowadza się do rozstrzygnięcia, czy kwestionowana uchwała została podjęta przez właściwy organ oraz jaki ma ona charakter prawny. Zdaniem skarżącego uchwała powinna być wydana przez sejmik województwa.
Tymczasem jeżeli istnieją zadania samorządu województwa niezastrzeżone dla sejmiku województwa lub wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, ich wykonawcą jest zarząd województwa.
Ustawa o samorządzie województwa, w art. 18 pkt 19 lit. f, wskazuje, że do wyłącznej właściwości sejmiku województwa należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych województwa dotyczących tworzenia, przekształcania i likwidowania wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek.
Zdaniem WSA zarząd województwa, jako organ wykonawczy, był w pełni uprawniony do podjęcia uchwały określającej sytuację w SP ZOZ i plan działania zarządu odnośnie do tej jednostki.
Organ wykonawczy ma prawo podejmować uchwały określające plan działania tego organu w stosunku do samorządowych jednostek organizacyjnych. Oznacza to konieczność zastosowania w tym zakresie zasady domniemania kompetencji zarządu i uznania, że organem właściwym do załatwienia danej sprawy był zarząd województwa. W konsekwencji stwierdzić należy, że art. 41 ust. 2 pkt 6 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=163432]ustawy o samorządzie województwa[/link] dawał podstawę do podjęcia przez organ wykonawczy województwa – zarząd kwestionowanej uchwały.