Tak orzekł [b]Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (sygn. VII SA/ Wa 1185/10)[/b], wyrokując w sprawie odwołanych lotów irlandzkiej firmy Ryanair.
Ryanair jest największym tanim europejskim przewoźnikiem lotniczym; w 2009 r. przewiózł 57 mln pasażerów.
Magdalena S., która kupiła przez Internet bilety na nocne rejsy 7 i 11 marca 2007 r. z Krakowa do Londynu i z powrotem, dopiero na lotnisku Balice dowiedziała się, że oba loty odwołano. Zażądała po 250 euro odszkodowania za każdy z nich.
Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004 r. przewiduje, że jeśli pasażerowie odwołanego lotu nie zostaną o tym wcześniej poinformowani, obok zwrotu ceny biletu przysługuje im także odszkodowanie w wysokości 250 – 600 euro.
Przewoźnik lotniczy tylko wtedy może być zwolniony z obowiązku jego wypłaty, jeśli dowiedzie, że odwołanie spowodowały nadzwyczajne okoliczności.