Niewątpliwie oprócz walorów cenowych reklama internetowa wykazuje wysoki stopień dynamizmu i interaktywności, a jej twórcy prześcigają się w nowych koncepcjach marketingu. Rodzi to jednak nowe zagrożenia prawne, które mogą negatywnie oddziaływać zarówno na interes przedsiębiorców, konsumentów, jak i interes publiczny.
Rodzajów przekazów reklamowych w Internecie jest bardzo dużo, dlatego nie sposób omówić wszystkich ich typów, można jednak wskazać na te najbardziej popularne, które jednocześnie stwarzają największe ryzyko prawne z punktu widzenia możliwości uznania ich za:
> czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=20ACDCEEF39227CF2FF9CBE716CFF203?id=170546]ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji[/link] (uznk) godzący w interesy innych przedsiębiorców,
> nieuczciwą praktykę rynkową godzącą w interesy konsumentów zgodnie z [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=0747D2EF39CF56692B7E36B3FEC8233F?id=238605]ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym[/link] (upnpr),
> praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów w rozumieniu [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=F4B2A54325C25F22D6F0112A3BA074A2?id=185138]ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów[/link].