Anna Nowacka-Isaksson: Symbol nie do podważenia

Czy jest naruszaniem praw autorskich używanie wizerunku tygrysa?

Aktualizacja: 03.10.2020 16:12 Publikacja: 03.10.2020 00:01

Anna Nowacka-Isaksson: Symbol nie do podważenia

Foto: Adobe Stock

Muzeum w Helsingborgu poświęcone drugiej wojnie światowej posiada prawa autorskie do wizerunku szwedzkiego tygrysa autorstwa Bertila Almqvista. Almqvist stworzył tygrysa w niebiesko-żółte pasy na potrzeby państwowej kampanii propagandowej w 1941 r., apelującej do Szwedów, by milczeli o wojskowych tajemnicach i w ten sposób uniemożliwiali działalność szpiegów. Ilustracja drapieżnika stanowi aluzję do gry słów, gdzie szwedzki tygrys (en svensk tiger) oznacza jednocześnie przesłanie „Szwed milczy". Podobne kampanie nakłaniające do milczenia przeprowadzali podczas wojny Amerykanie ze sloganem „Loos lips sink ships" i Brytyjczycy z ostrzeżeniem „Careless Talk Costs Lives".

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rząd Tuska zabiera się za zaczernianie białych plam
Opinie Prawne
Piotr Bogdanowicz: Nie wszystko złoto, co się świeci
Opinie Prawne
Jan Bazyli Klakla: Czy obywatelstwo to nagroda?
Opinie Prawne
Bartczak, Trzos-Rastawiecki: WIBOR? Polskie sądy nie czekają na Trybunał
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Prawne
Marek Kobylański: Zespół Brzoski pokazuje, jak to się robi