Reklama

Marcin J. Menkes: Ryzyka prawne transakcji ze spółkami strategicznymi

Zapowiedź premiera Donalda Tuska wpisania TVN oraz Polsatu na listę spółek strategicznych wywołała szereg komentarzy odnośnie do legalności ograniczenia swobody sprzedaży prywatnej inwestycji. W debacie pojawiło się szereg prawniczych nonsensów natomiast zabrakło wątków faktycznie istotnych, które mogą wywołać spory zarówno w tym jak i podobnych przypadkach.

Publikacja: 12.12.2024 19:50

Marcin J. Menkes: Ryzyka prawne transakcji ze spółkami strategicznymi

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z art. 2 Ustawy o kontroli inwestycji zagranicznych z 2015 r., państwo sprawuje kontrolę nad transakcjami skutkującymi nabyciem dominacji lub istotnego uczestnictwa w podmiocie podlegającym ochronie, tam gdzie skutki transakcji mogą mieć negatywny wpływ na porządek publiczny lub bezpieczeństwo publiczne. Zamiar przeprowadzenia takiej transakcji podlega uprzedniej notyfikacji pod groźbą sankcji karnych wobec członków zarządu, uczestników walnego zgromadzenia lub zgromadzenia wspólników spółki jak i osób działających w ich imieniu lub interesie. Warunkiem dokonania transakcji jest brak sprzeciwu ze strony organu kontroli.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama