Reklama
Rozwiń
Reklama

Teresa Siudem: Przedsiębiorca z przywilejem jak konsument

Od nowego roku osoby fizyczne prowadzące biznes będą mogły – podobnie jak teraz konsumenci – m.in. w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej z inną firmą na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podawania przyczyny tego odstąpienia.

Aktualizacja: 12.12.2020 13:31 Publikacja: 12.12.2020 00:01

Teresa Siudem: Przedsiębiorca z przywilejem jak konsument

Foto: Adobe Stock

Pod warunkiem jednak, że umowa nie będzie dotyczyła przedmiotu ich działalności. I nie chodzi tu tylko o faktycznie prowadzoną działalność, ale o kody PKD, wpisywane często „na wszelki wypadek" do ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG). Jeśli umowa będzie miała związek z działalnością objętą PKD, przedsiębiorca zostanie uznany za profesjonalistę i ochrona konsumencka nie będzie mu przysługiwać.

Przed nowym rokiem warto więc uaktualnić wpisy w CEIDG i obowiązkowo przygotować się do tych zmian. Bo klientem jednoosobowego przedsiębiorcy może okazać się także firma, która po nowym roku będzie korzystała z ochrony konsumenckiej. W kontaktach takim klientem trzeba będzie dopełnić dodatkowych obowiązków. Jak przygotować się do zmian - podpowiadamy w dzisiejszym tygodniku Biznes w czasie pandemii.

Czytaj także: Ochrona konsumencka także dla firm

Zapraszam do lektury.

Co jeszcze w dodatku "Biznes w czasie pandemii"

Jak uzyskać decyzję odraczającą termin płatności podatku?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pod warunkiem jednak, że umowa nie będzie dotyczyła przedmiotu ich działalności. I nie chodzi tu tylko o faktycznie prowadzoną działalność, ale o kody PKD, wpisywane często „na wszelki wypadek" do ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG). Jeśli umowa będzie miała związek z działalnością objętą PKD, przedsiębiorca zostanie uznany za profesjonalistę i ochrona konsumencka nie będzie mu przysługiwać.

Przed nowym rokiem warto więc uaktualnić wpisy w CEIDG i obowiązkowo przygotować się do tych zmian. Bo klientem jednoosobowego przedsiębiorcy może okazać się także firma, która po nowym roku będzie korzystała z ochrony konsumenckiej. W kontaktach takim klientem trzeba będzie dopełnić dodatkowych obowiązków. Jak przygotować się do zmian - podpowiadamy w dzisiejszym tygodniku Biznes w czasie pandemii.

Reklama
Opinie Prawne
Radzikowski: Kiedy fiskalizm udaje profilaktykę, czyli przypadek opłaty cukrowej
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Nikt nie chce umierać za mocniejszą inspekcję
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Reklama
Reklama