Marzenia najbarwniejsze miej - komentuje Jerzy Kowalski

„Żyj kolorowo, marzenia najbarwniejsze miej" – śpiewała przed laty Ewa Bem. Wiele osób poszło tym tropem, uwierzyło w słowa piosenki. Ale siła rażenia ducha szlagieru nie ominęła też firm, i to tych potężnych. Były one zresztą już przygotowane do takich działań i wierności jednej barwie.

Publikacja: 24.08.2018 02:00

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: tv.rp.pl

Przecież już Henry Ford twierdził, że „Możesz otrzymać samochód w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny". Chodziło oczywiście o historyczny model T, który początkowo malowano tylko taką farbą. Wiara w siłę koloru, która przyniesie pieniądze, ciągły wzrost obrotów i globalny zasięg podbiła sposób myślenia przedsiębiorców i menedżerów.

Warto sobie uświadomić, że dziś giganty handlowo-produkcyjno-usługowe działają w jedno albo w dwukolorowych kostiumach.

Wystarczy wymienić fioletową czekoladę Milka, telefonie komórkowe: pomarańczowy Orange, angielski czerwony Vodafone, fioletowy Play, rózowy T-Mobile, żółte karteczki samoprzylepne, zółtą pocztę niemiecką, granatowe kosmetyki Nivea, buraczkową firmę cukierniczą „Solidarność", cytrynowy Karcher, ciemnoczerwone szwajcarskie sczyzoryki, fioletowy pokarm dla kotów, brązową firmę transportowa UPS, zółtawy szampan Kraft Foods, i o dziwo – czarny kolor producenta papieru toaletowego. Są też dwukolorowe znaki rozpoznawcze, np. takie ma Red Bull, maszyny rolnicze czy piły silnikowe. Tę listę można kontynuować bez końca.

Kolor jest więc atrakcyjnym znakiem rozpoznawczym, widoczny jest z daleka, użyteczny w działaniach marketingowych, nie zmusza do czytania, ułatwia odróżnianie produktów i usług własnych od tych, które należą do konkurentów. Jest doskonałą podstawą strategii budowania marki. A oto przecież chodzi podczas wiecznego starcia... dobrego i lepszego.

O tym jak przedsiębiorca może uzyskać monopol na konkretny kolor warto przeczytać w tekście Natalii Dydy i Andrzeja Przytuły "Jak przedsiębiorca może uzyskać monopol na konkretny kolor".

Zapraszam do lektury także innych tekstów w najnowszym numerze „Prawa w Biznesie". ©?

Przecież już Henry Ford twierdził, że „Możesz otrzymać samochód w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny". Chodziło oczywiście o historyczny model T, który początkowo malowano tylko taką farbą. Wiara w siłę koloru, która przyniesie pieniądze, ciągły wzrost obrotów i globalny zasięg podbiła sposób myślenia przedsiębiorców i menedżerów.

Warto sobie uświadomić, że dziś giganty handlowo-produkcyjno-usługowe działają w jedno albo w dwukolorowych kostiumach.

Opinie Prawne
Pietryga: Czy potrzebna jest zmiana Konstytucji? Sądownictwo potrzebuje redefinicji
Opinie Prawne
Marek Dobrowolski: konstytucja, czyli zamach stanu, który oddał głos narodowi
Opinie Prawne
Sławomir Paruch, Michał Włodarczyk: Wartości firmy vs. przekonania pracowników
Opinie Prawne
Łukasz Guza: Ulotny urok kasowego PIT
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Krzywizna banana nie przeszkodziła integracji europejskiej
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił