Reklama
Rozwiń
Reklama

Plagiat: czołówka Wiadomości a program ITV News

Nowa czołówka „Wiadomości" wywołała niemałe zamieszanie w mediach w Polsce. Bardzo widoczne podobieństwo wersji wizualnej tego krótkiego, bo 25-sekundowego, utworu do oprawy programu informacyjnego „ITV News" wywołało powszechną dyskusję, czy doszło do plagiatu.

Aktualizacja: 17.01.2015 13:25 Publikacja: 17.01.2015 09:00

Plagiat: czołówka Wiadomości a program ITV News

Foto: www.sxc.hu

Przedstawiciele telewizji sprawnie się bronią, że skorzystano jedynie z pomysłu i stąd przywoływane podobieństwa. Czy jednak rzeczywiście sposób wyrażenia tego pomysłu przez autorów czołówki „Wiadomości" jest samodzielny i oryginalny? Powinien się o tym wypowiedzieć specjalista od technik wizualnych i operator obrazu. Ja mam wątpliwości, czy zastosowanie podobnego tempa „ruchu kamery", kolorystyki, „klimatu" obrazu czy najazdu na zegar nie kwalifikuje polskiego utworu bardziej jako opracowania niż utworu inspirowanego.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Nikt nie chce umierać za mocniejszą inspekcję
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama