Astroturfing: kupowanie opinii w sieci uderza w konsumentów

Wprowadzanie regulacji dotyczących astroturfingu, czyli zjawiska kupowania pozytywnych opinii, stanowi duże wyzwanie, jednak jeszcze większym wyzwaniem jest wykrycie tego problemu – uważa Joanna Affre.

Publikacja: 11.09.2017 09:19

Astroturfing: kupowanie opinii w sieci uderza w konsumentów

Foto: 123RF

Badania które zostały przeprowadzone w 2013 r. przez European Consumer Center's Network, wskazują, że ponad 82 proc. konsumentów przed nabyciem towaru lub usługi w internecie korzysta z opinii innych konsumentów. Według tej samej instytucji fałszywe opinie stanowiły pomiędzy 1 proc. a 16 proc. wszystkich konsumenckich opinii dostępnych w internecie.

Astroturfing, czyli zjawisko kupowania pozytywnych opinii, budzi daleko idące kontrowersje. Wielu ekspertów uważa go za nieetyczny. Jednak jest wykorzystywany, ponieważ pozwala uzyskać szybkie efekty niewielkim nakładem pracy i niskim kosztem. W internecie każdy może stworzyć przekonująco wyglądającą stronę, blog czy podcast, który wykreuje pozytywne wrażenie o marce, produkcie czy usłudze.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rejterada ekipy Bodnara
Opinie Prawne
Piątkowski, Trębicki: Znachorzy próbują „leczyć” szpitale z długów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama