Chińczycy obstawiają wyniki na Mundialu

Chińskich piłkarzy na mistrzostwach świata w Brazylii nie ma, ale na mundialu można w kraju zarobić duże pieniądze.

Publikacja: 26.06.2014 11:17

Rafał Tomański

Rafał Tomański

Foto: Fotorzepa

Sposób na zarobienie na piłce nożnej stworzyła Alibaba – chiński gigant e-handlu, odpowiednik amerykańskiego Amazonu. Za pośrednictwem serwisu można sprawić sobie wszystko, także sięgnąć po obstawianie wyników meczów. Hazard jest zabroniony na kontynentalnych Chinach, oficjalnie grać można jedynie w Makau. Czasami jednak rządowe pozwolenia na prowadzenie czegoś-na-kształt-gry-losowej dostają loterie, z których zyski przeznaczane są na cele dobroczynne.

Wirtualny bukmacher

W tym roku jednak powstało nowe pole do hazardowego wykorzystania – internet. Chińscy giganci, jak wspominana Alibaba i jej główny rywal Tencent, wprowadziły rozwiązania umożliwiające obstawianie zakładów przy pomocy komputerów i smartfonów. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Przez pierwszy tydzień mundialu Chińczycy obstawili 642 mln dolarów za pośrednictwem internetowych serwisów bukmacherskich. Dwukrotnie więcej niż podczas loterii prowadzonej przez rząd podczas ubiegłych mistrzostw świata. Dostawcy tych usług zacierają ręce, ponieważ dodatkowe zyski mogą być astronomiczne.

W Chinach jest ponad 850 mln internautów, którzy coraz chętniej i częściej sięgają po elektroniczne płatności. Robienie zakładów przy pomocy urządzeń mobilnych jest intuicyjne i nie zabiera wiele czasu. W pierwszym kwartale 2014 roku ich liczba wzrosła w Chinach o 10 proc.

Hazardowe rekordy

Hazardowy rekord kraju w kwotach obstawionych jednego dnia padł jak na razie 21 czerwca. Włochy niespodziewanie przegrały wtedy z Kostaryką, a Francja pokonała Szwajcarię. Internauci z Państwa Środka przeznaczyli wówczas na zakłady 550 mln juanów, wielu z nich grało po raz pierwszy w życiu.

Sukcesem jest możliwość stworzenia wirtualnego zakładu na jak najbardziej prawdziwe pieniądze za pośrednictwem popularnego komunikatora WeChat. Wystarczy kilka kliknięć i gotowe. Niewielkie sumy, mniejsze ryzyko związane z ewentualną przegraną oraz ogromne emocje, bo obstawiający czuje się o wiele bardziej emocjonalnie związany z meczem i samą usługą.

Korzystają także mniejsi gracze, niektórzy z nich notują zwiększone zainteresowanie zakładami związanymi z mundialem nawet o 30 proc. A to wszystko w kraju, którego piłkarze dostali się na mistrzostwa świata jedynie raz w historii. Kraju, który na co dzień dostarcza Azji Południowo-Wschodniej emocji o niezbyt sportowym charakterze. Mieszkańcy nie przejmują się decyzjami rządu i obstawiają w najlepsze. Bo przynajmniej taka gra ma sens.

Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Izrael atakuje Polskę. Kolejna historyczna prowokacja
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Zwierzęta muszą poczekać, bo jaśnie państwo z Konfederacji się obrazi
Opinie polityczno - społeczne
Tomasz Grzegorz Grosse: Europejskie dylematy Trumpa
Opinie polityczno - społeczne
Konrad Szymański: Polska ma do odegrania ważną rolę w napiętych stosunkach Unii z USA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie polityczno - społeczne
Robert Gwiazdowski: Dlaczego strategiczne mają być TVN i Polsat, a nie Telewizja Republika?