Na wszystko jest podobno aplikacja. Do tworzenia wizualnego haiku również – nazywa się Frontback, pochodzi z San Francisco i polega na tym, że można w niej robić zdjęcia zarówno z przedniej jak i tylnej strony aparatu. Następnie udostępniamy takie podwójne ujęcie znajomym i pokazujemy im moment życia, w jakim w danej chwili jesteśmy.
Trudne początki
Zaczęło się jeszcze przed San Francisco. W dość nietypowym miejscu jak na startup, w Brukseli. Frederic della Faille założył w 2012 roku serwis CheckThis. Nazywano go Instagramem do publikowania informacji o sobie. Użytkownicy na starcie aplikacji musieli odpowiedzieć na pytanie, co chcą zrobić? Do wyboru było kilka możliwości: powiedzieć, sprzedać, zapytać, czy zaprosić. Można było wybrać kolor tła, czcionki, wypełnić puste miejsce na odpowiedź i udostępnić taką informację w serwisach społecznościowych. Pomysł prosty, z pozoru nie za bardzo przydatny w życiu gromadził przez pewien czas użytkowników i wsparcie od inwestorów. Della Faille mówił w pewnym momencie o 36 tys. stron użytkowników, które średnio odwiedzano po 260 razy.
Jednak serwis nie miał do końca tego nieuchwytnego czegoś, co decyduje o sukcesie w social media. By udostępnić własne informacje trzeba było 15 kliknięć w CheckThis, a społeczności lubią szybkość i intuicyjność. Narodził się pomysł na coś nowego. I tak powstał Frontback.
Wymaga już tylko 5 kliknięć i w pierwszy miesiąc odnotował 200 tys. pobrań. Korzystają z niego startupowcy jak Jack Dorsey z Twitetra i Alexis Ohanian z Reddit, aktorzy jak Ashton Kutcher, muzycy jak MC Hammer czy Snoop Dogg. Wśród fanów jest też premier Belgii. Frederic della Faille mówi o aplikacji, że jest generatorem uśmiechu. Jej uruchomienie w wakacje 2013 roku ujawniło ogromny potencjał w dzieleniu się momentami utrwalonymi nie tylko przed, ale i za obiektywem. Frontback wpisuje się także w najmodniejszy obecnie trend robienia sobie zdjęć z ręki, tzw. selfie. Serwis nie zarabia, na razie zbiera użytkowników w imponującym tempie 33 proc. więcej z każdym tygodniem. Najwięcej nowych osób sięga po Frontback w Japonii, Brazylii i Chinach.