Reklama
Rozwiń
Reklama

W obronie gryfów, smoków, harpii i wilkołaków

Wirtualne gry a realne problemy

Aktualizacja: 20.04.2015 19:18 Publikacja: 20.04.2015 17:34

W obronie gryfów, smoków, harpii i wilkołaków

Foto: materiały prasowe

Kilka tygodni temu media poinformowały o nowej inicjatywie Rzecznik Praw Obywatelskich. Otóż prof. Irenie Lipowicz nie spodobała się wszechobecna przemoc w grach komputerowych. Szkoda, że media, informując o piśmie Rzecznik, nie podały szczegółów. Chętnie szerokie grono czytelników by się dowiedziało, jakie konkretnie aspekty przemocy i wobec kogo Rzecznik miała na myśli, mówiąc o przemocy w grach komputerowych.

Pomimo upływu czasu nikt nie zabrał w sprawie inicjatywy Rzecznik głosu. Z uwagi więc na brak godniejszych osób poczułem się zobowiązany omówić jej pomysły. Powiedzmy sobie szczerze, przemocy można, nie ukrywajmy, doszukać się w wielu grach komputerowych.

Np. w znanym cyklu „Heroes of Might and Magic" ofiarą gracza padają m.in. smoki, harpie, trolle i gobliny.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Barbara Socha: W obliczu kryzysu demograficznego potrzebujemy nowego kontraktu społecznego
Opinie polityczno - społeczne
Zuzanna Dąbrowska: Wszyscy się cieszą, że Włodzimierz Czarzasty jest nowym marszałkiem
felietony
Jan Zielonka: Zapomniana wojna z Covid-19
Opinie polityczno - społeczne
Marek A. Cichocki: Recepta na pewną katastrofę Europy
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Napierała: Po co nam dziś IPN i polityka historyczna
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama