Reklama

Andrzej Malinowski: To nie kryzys, to rezultat

Doczekaliśmy się! Bez fanfar, konferencji prasowych i kwiecistych wystąpień ministrów. Informację o tym, że kolejna „5ka Dobrej Zmiany" weszła właśnie w życie, podał... GUS. Dotyka ona nas boleśnie, bo drenuje nasze kieszenie.

Publikacja: 06.06.2021 21:13

Andrzej Malinowski: To nie kryzys, to rezultat

Foto: Adobe Stock

Dlaczego zamierzacie podnieść ceny benzyny? – pyta dziennikarz prezesa spółki paliwowej. Nadciąga inflacja i trzeba zwiększyć wynagrodzenie naszych pracowników – słyszy w odpowiedzi. A skąd wiecie o inflacji? – pada kolejne pytanie. – Przecież benzyna podrożeje!

Można się oczywiście śmiać z tego starego dowcipu, ale mamy poważny problem. GUS podał właśnie, że w maju 2021 r. inflacja wynosiła 4,8 proc w stosunku do poprzedniego roku. Czyli zbliża się już do 5 proc.! W ciągu miesiąca, od kwietnia, ceny usług i towarów zwiększyły się o 0,3 proc. Gorzej wygląda, gdy zerkniemy na dane Europejskiego Urzędu Statystycznego. Wynika z nich, że już w kwietniu inflacja w Polsce przekroczyła 5,1 proc. To ponad 2,5 razy więcej niż średnia unijna i ponad 3 razy więcej niż przeciętna strefy euro! Tak fatalnych informacji nie było od maja 2011 r.! No cóż, inflacja w Polsce gna i nic nie wskazuje na to, by miała wyhamować.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Diabelski dylemat: większe zadłużenie, czy wyższe podatki. Populizm w Polsce ma się dobrze
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama