Reklama
Rozwiń
Reklama

Każda moda przemija, na najem również

Zarobki z najmu krótkoterminowego maleją. A to może oznaczać mniejszą liczbę lokali przeznaczonych na ten cel. Ucieszy to wielu stałych mieszkańców kurortów oraz samorządowców.

Aktualizacja: 16.01.2020 16:08 Publikacja: 16.01.2020 10:51

Każda moda przemija, na najem również

Foto: Fotorzepa/ Robert Gardziński

Nic nie trwa wiecznie. Boom na najem krótkoterminowy też kiedyś się skończy. Nie sądzę jednak, by nastąpiło to szybko. Wybudowano zbyt dużo apartamentowców pod tego typu działalność.

Tam, gdzie sezon turystyczny trwa większą część roku, chętnych nie zabraknie – w takim chociażby Zakopanem. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w miejscowościach, gdzie sezon ogranicza się praktycznie tylko do wakacji, czyli przede wszystkim w tych małych, nadmorskich. Ale inwestorzy, kupując tam lokal, podpisują już akt notarialny i powinni liczyli się z ryzykiem mniejszego zysku. Było bowiem do przewidzenia, że taki np. Hel, w przeciwieństwie do Sopotu, nie żyje z turystyki cały rok, a więc z zarobkiem może być różnie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama