W tym roku rynek zyska aż 16 proc., głównie dzięki telewizorom LCD. Jak podaje w raporcie firma DisplaySearch, w tym roku sprzedaż telewizorów na świecie wyniesie 243 mln sztuk, aż 16 proc. więcej niż w 2009 r. Na tym tle jeszcze lepiej wygląda wynik telewizorów LCD (w tym także LED), których sprzedaż ma być niemal 30 proc. wyższa niż rok temu i osiągnie 188 mln sztuk. Dobre wyniki mają także odbiorniki plazmowe – w tym roku ich sprzedaż ma wzrosnąć o 25 proc., do 18 mln sztuk.
Firma wyjaśnia, że takie zwyżki to efekt ożywienia na rynkach, głównie europejskich i azjatyckich. – Sprzedaż w Ameryce Północnej spadnie ok. 3 proc. Na świecie widać jednak ożywienie związane choćby z mocnym spadkiem cen telewizorów – wyjaśnia Paul Gagnon z DisplaySearch.
Od kilku lat technologia LCD zdecydowanie dominuje na rynku – o ile jeszcze w 2005 r. ok. 70 proc. sprzedaży stanowiły telewizory kineskopowe, to teraz ich udział jest na poziomie błędu statystycznego.
Z kolei LCD „odpowiada” już za ok. 60 proc. sprzedaży. Jak podaje DisplaySearch w, w następnych latach zdecydowanie najmocniej zyskiwać będą nie telewizory LCD, ale LED, czyli z podświetlaniem diodowym. Są lżejsze, cieńsze i dają lepsze parametry obrazu.
W tym roku stanowić będą ok. 20 proc. rynku, w 2014 r. już ok. 80 proc. DisplaySearch się spodziewa, że już w czwartym kwartale tego roku będzie można zauważyć poważne spadki cen. Telewizory 3D (w większości także LCD) trafiły na rynek zaledwie pół roku temu, ale ich ceny spadły już nawet o 20 proc.