Reklama
Rozwiń

CSR prezesów największych firm

Szefowie sześciu wielkich firm przeznaczą swój czas na pracę społeczną

Publikacja: 22.03.2011 03:24

Aneta Podyma-Debriat, prezes AXA TFI

Aneta Podyma-Debriat, prezes AXA TFI

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Zobowiązali się do tego, podpisując wczoraj w obecności przedstawicieli mediów oraz  warszawskich  studentów  apel „Czas biznesu, czas pomagania".

Koalicja na rzecz CSR

– To nie chwilowa moda ani kaprys – deklarują jednym głosem prezesi, którzy zainaugurowali  wczoraj koalicję „Prezesi – wolontariusze 2011". – Koalicja  ma promować wolontariat i aktywność obywatelską – mówi  Maciej Owczarek, prezes firmy Enea, który wymyślił całe przedsięwzięcie i zaprosił do współpracy firmy wspierające pracowniczy wolontariat oraz Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. – Chcemy, by pracowniczy ruch wolontariacki był w przyszłości popularny nie tylko w największych polskich firmach – dodaje.

Do prezesowskiej koalicji wolontariackiej przystąpiły na razie: Enea, AXA TFI, Danone, Citi Handlowy, Nutrica i grupa TP. – Docelowo w naszym kręgu powinno się znaleźć około 50 firm – uważa Harry Klompe, dyrektor zarządzający Nutrica Polska.

– Członkami koalicji mogą zostać prezesi, którzy zobowiązują się do pracy wolontariackiej przynajmniej jeden dzień w roku. Poza tym dbają o rozwój wolontariatu i społeczne zaangażowanie w swoich firmach – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii.

Projekt ten zakłada także szerzenie idei wolontariatu w środowisku polskich przedsiębiorców. – Wolontariat to nie jednorazowy akt filantropii czy odruch serca, ale dobrze zorganizowane działania – podkreśla Aneta Podyma-Debriat, prezes AXA TFI, która przez kilkanaście lat obserwowała rozwój wolontariatu we Francji. Zdaniem Macieja Wituckiego, prezesa grupy TP, zaangażowanie pracowników w działania CSR jest jednym z elementów budowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce. – Już teraz jako koalicja reprezentujemy kilkadziesiąt tysięcy pracowników, mamy wiec dużą siłę oddziaływania  – podkreśla.

Prospołeczni pracownicy

O tym, że moda na społeczną odpowiedzialność biznesu  zatacza coraz szersze kręgi, świadczy fakt, że  młodzi, zwłaszcza dobrze wykształceni, kandydaci do pracy dopytują się o  CSR w czasie rekrutacji. – Chcemy dzielić się  doświadczeniem, bo mamy za sobą  kilkaset przykładów na wolontariat wśród naszych pracowników – mówi Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowego.

Również Danone w Polsce promuje prospołeczne zachowania załogi. – Jedna trzecia pracowników włączyła się w naszą akcję „Podziel się posiłkiem" –  zauważa Frank Uszko, prezes Danone'a.

W ramach koalicji uruchomiony został portal Dobrybiznes.info, który ułatwi organizację  projektów społecznych i będzie popularyzował postawy  wolontariackie wśród przedsiębiorców. Znajdzie się tam także prezentacja najlepszych praktyk społecznego zaangażowania biznesu.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki  g.raszkowska@rp.pl

czym jest CSR

Hasło społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. popularny skrót to CSR – corporate social responsibility) jest w Polsce znane przede wszystkim w wielkich korporacjach. Kojarzone jest  głównie z dbałością o pracowników, ochroną środowiska i działaniami na rzecz społeczności lokalnych. Z zeszłorocznych badań przeprowadzonych na zlecenie organizacji Pracodawcy RP wynika, że wśród ogółu społeczeństwa słyszało o nim zaledwie 3 proc. osób. Na świecie CSR robi karierę od kilkudziesięciu lat. Niekiedy działania z tego zakresu wpisywane są  w firmowe strategie, ale najczęściej stanowią dla firm ważny element promocyjny.

Zobowiązali się do tego, podpisując wczoraj w obecności przedstawicieli mediów oraz  warszawskich  studentów  apel „Czas biznesu, czas pomagania".

Koalicja na rzecz CSR

Pozostało jeszcze 95% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Polacy oszczędzają jak nigdy dotąd. Ale dlaczego trzymają miliardy na kontach?
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Czas ucieka. UE musi znaleźć sposób na rosyjskie aktywa
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Ustawa schronowa, czyli tworzenie prawa do poprawy
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy