Rz: Czy wasi klienci chętnie kupują smartfony?
Mariusz Gaca:
Zdecydowanie tak. Smartfony stanowią ponad dwie trzecie nowych telefonów w portfolio Orange, a ich udział w sprzedaży przekroczył 50 proc. Sądzę, że osiągnięcie 70–80 proc. jest w przyszłości możliwe. Jednak większe znaczenie ma to, z jakimi usługami je oferujemy.
Usługi wymagają sporego zaangażowania użytkownika, a przecież Polacy wciąż używają smartfonów głównie do rozmów.
Rzeczywiście, do niedawna był to spory problem całego rynku. Wynikał z tego, że początkowo operatorzy skupili się głównie na promowaniu smartfonów, ale niekoniecznie podążały za tym oferty szyte na miarę tych urządzeń. Wskutek tego część klientów używała smartfonów jak zwykłych słuchawek, a niektórzy otrzymywali nawet rachunek na kilkaset złotych za transmisję danych, bo nie do końca byli świadomi kosztów w standardowej ofercie.