Katarzyna Kucharczyk: Odróżnić zysk od jego obietnicy

Jeśli firma w czasach pandemii się rozwija, rośnie zatrudnienie i popyt na produkty, a wyniki finansowe są lepsze, to sprawa jest oczywista. Ale co z firmami, które dopiero obiecują sukces?

Aktualizacja: 02.09.2020 21:15 Publikacja: 02.09.2020 21:00

Katarzyna Kucharczyk: Odróżnić zysk od jego obietnicy

Foto: Adobe Stock

Jeden z prezesów dużej spółki poprosił mnie, żebyśmy nie pisali w artykułach, że jest ona beneficjentem pandemii. „Źle to brzmi" – uzasadniał. Rzeczywiście, nie sposób z tym polemizować w obliczu utrzymującej się fali zachorowań, zmarłych pacjentów i dramatów osób, którym Covid odebrał najbliższych. To najważniejsza, ludzka strona obecnej sytuacji.

Drugi wymiar pandemii ma charakter ekonomiczny. Wirus wpędził światowe gospodarki w recesję, część firm utraciła źródła przychodów. Niektórych ratują jeszcze pieniądze z rządowych programów pomocowych, ale to źródło wysycha i wiele wskazuje, że najbliższe miesiące będą dla przedsiębiorców naprawdę trudne. Turystyka, hotelarstwo, organizacja imprez, gastronomia, kina – to tylko przykłady sektorów, w które pandemia uderzyła najmocniej. Jednak wbrew pozorom jest też całkiem spora grupa firm, którym pandemia pomaga.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Opinie Ekonomiczne
Żeby się chciało pracować, tak jak się nie chce
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Jak przekuć polskie innowacje na pieniądze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne