Reklama
Rozwiń
Reklama

Katarzyna Kucharczyk: Odróżnić zysk od jego obietnicy

Jeśli firma w czasach pandemii się rozwija, rośnie zatrudnienie i popyt na produkty, a wyniki finansowe są lepsze, to sprawa jest oczywista. Ale co z firmami, które dopiero obiecują sukces?

Aktualizacja: 02.09.2020 21:15 Publikacja: 02.09.2020 21:00

Katarzyna Kucharczyk: Odróżnić zysk od jego obietnicy

Foto: Adobe Stock

Jeden z prezesów dużej spółki poprosił mnie, żebyśmy nie pisali w artykułach, że jest ona beneficjentem pandemii. „Źle to brzmi" – uzasadniał. Rzeczywiście, nie sposób z tym polemizować w obliczu utrzymującej się fali zachorowań, zmarłych pacjentów i dramatów osób, którym Covid odebrał najbliższych. To najważniejsza, ludzka strona obecnej sytuacji.

Drugi wymiar pandemii ma charakter ekonomiczny. Wirus wpędził światowe gospodarki w recesję, część firm utraciła źródła przychodów. Niektórych ratują jeszcze pieniądze z rządowych programów pomocowych, ale to źródło wysycha i wiele wskazuje, że najbliższe miesiące będą dla przedsiębiorców naprawdę trudne. Turystyka, hotelarstwo, organizacja imprez, gastronomia, kina – to tylko przykłady sektorów, w które pandemia uderzyła najmocniej. Jednak wbrew pozorom jest też całkiem spora grupa firm, którym pandemia pomaga.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama