Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 29.12.2015 07:21 Publikacja: 28.12.2015 21:00
Foto: ROL
Bo statystyka mówi sama za siebie: PKB rośnie, firmy się rozwijają, ceny spadają (co dla ekonomistów akurat nie jest dobrą wiadomością), a bezrobocie jest rekordowo niskie. Wprawdzie – jak mawiał Mark Twain – są trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, bezczelne kłamstwa i statystyki, niemniej z twardych danych wyłania się całkiem pozytywny obraz naszej gospodarki.
Hamulcem dla PKB może natomiast okazać się problem ze znalezieniem dobrych pracowników. W minionych latach jak grzyby po deszczu wyrastały wątpliwej jakości uczelnie, które wyprodukowały rzesze specjalistów od zarządzania i marketingu. Brakuje natomiast inżynierów, techników czy fachowców od IT. Zapotrzebowanie na programistów w ostatnich latach wzrosło o jedną trzecią. Jak przyciągnąć i utrzymać dobrych pracowników? Oczywiście kluczowe jest dobre wynagrodzenie, ale na znaczeniu systematycznie zyskują różnego rodzaju benefity. To właśnie one wyróżniają poszczególnych pracodawców. Począwszy od tradycyjnych, jak pakiety medyczne, karty sportowe czy dopłaty do nauki języków obcych, a skończywszy na tak egzotycznych jak urlopy na odnowę biologiczną czy urlopy złamanego serca dla osób, które po zawodzie miłosnym potrzebują czasu, aby dojść do siebie.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Gdy się z igły robi widły, grozi to zaostrzeniem kryteriów wszelkiej pomocy w przyszłości. Wsparcie stanie się d...
W 2024 roku po raz pierwszy przekroczyliśmy globalny próg 1,5°C ocieplenia względem epoki przedprzemysłowej. Ten...
Nowy impuls rozwojowy może Polsce przynieść tylko gospodarka oparta na kompetencjach, kapitale technologicznym i...
Afera wokół dotacji dla firm z branży HoReCa zatacza coraz szersze kręgi. Dawno przekroczyła rozmiary, na jakie...
Jestem niezwykle wdzięczny panu prezydentowi za to, że – niezależnie od intencji – położył na stole kwestię przy...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas