Reklama
Rozwiń
Reklama

Katarzyna Kucharczyk: Menedżerki w odwrocie? Grubszy szklany sufit w spółkach

Różnorodność to wartość, a nie problem. Również w biznesie. Niestety, teorię od praktyki nadal dzieli przepaść. Dobrze to widać w świecie finansów, gdzie kobiet na stanowiskach menedżerskich miało być coraz więcej. A ich ubyło.

Publikacja: 21.02.2024 03:00

Różnorodność to wartość, a nie problem. Również w biznesie

Różnorodność to wartość, a nie problem. Również w biznesie

Foto: Adobe Stock

To zaskakujące dane: liczba nominacji kobiet na prezeski zarządów największych europejskich firm z sektora usług finansowych wyraźnie w 2023 r. spadła. Co trzecia firma nie osiągnęła wymaganej przez Komisję Europejską reprezentacji kobiet.

Twarde dane pokazują, że większa różnorodność i aktywność pań na rynku pracy ma pozytywny wpływ na gospodarkę i dynamikę PKB. Czy jednak parytety są najlepszym sposobem na poprawę sytuacji? Trudno odgórnym przepisem zmienić szybko coś, co wymaga zmian społeczno-kulturowych i światopoglądowych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama