Reklama

Cykliczne zmiany

Przemysł transportowy to 100 tys. firm świadczących usługi przewozowe, w tym 30 tys. na trasach międzynarodowych. To głównie one kupują nowe samochody (i to w rekordowych ilościach), one też korzystają z wysokiej ceny euro oraz niskich cen paliw.

Publikacja: 16.03.2016 21:00

Cykliczne zmiany

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Ich sytuacja jest przynajmniej stabilna. Przedsiębiorców nie powaliły nawet rosyjskie sankcje, zawieszenie funkcjonowania Konwencji TIR w Rosji czy wprowadzenie płacy minimalnej w Europie Zachodniej. Liczba polskich ciężarówek nie zmalała w Niemczech w 2015 roku.

Wytłumaczenie jest proste: za niższą cenę oferują klientom wysoką jakość usług. To zleceniodawca decyduje, komu powierza swoje pieniądze i towar. Klient może dodzwonić się do biura polskiego przewoźnika także w piątek po południu, a jeśli jest taka potrzeba, firma czynna jest także w sobotę. Taka gotowość nie jest powszechna w krajach zachodnich.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Polska Rzeczpospolita Piratów Drogowych
Opinie Ekonomiczne
Polscy przedsiębiorcy apelują o państwową pomoc dla Barlinka po rosyjskim ataku
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Strategia szaleńca?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Technologia atakuje. Należy się bać?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Opinie Ekonomiczne
Michał Kanownik: Z chmury korzystamy chętnie, ale bez pomysłu
Reklama
Reklama