Cykliczne zmiany

Przemysł transportowy to 100 tys. firm świadczących usługi przewozowe, w tym 30 tys. na trasach międzynarodowych. To głównie one kupują nowe samochody (i to w rekordowych ilościach), one też korzystają z wysokiej ceny euro oraz niskich cen paliw.

Publikacja: 16.03.2016 21:00

Cykliczne zmiany

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Ich sytuacja jest przynajmniej stabilna. Przedsiębiorców nie powaliły nawet rosyjskie sankcje, zawieszenie funkcjonowania Konwencji TIR w Rosji czy wprowadzenie płacy minimalnej w Europie Zachodniej. Liczba polskich ciężarówek nie zmalała w Niemczech w 2015 roku.

Wytłumaczenie jest proste: za niższą cenę oferują klientom wysoką jakość usług. To zleceniodawca decyduje, komu powierza swoje pieniądze i towar. Klient może dodzwonić się do biura polskiego przewoźnika także w piątek po południu, a jeśli jest taka potrzeba, firma czynna jest także w sobotę. Taka gotowość nie jest powszechna w krajach zachodnich.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację