Cykliczne zmiany

Przemysł transportowy to 100 tys. firm świadczących usługi przewozowe, w tym 30 tys. na trasach międzynarodowych. To głównie one kupują nowe samochody (i to w rekordowych ilościach), one też korzystają z wysokiej ceny euro oraz niskich cen paliw.

Publikacja: 16.03.2016 21:00

Cykliczne zmiany

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Ich sytuacja jest przynajmniej stabilna. Przedsiębiorców nie powaliły nawet rosyjskie sankcje, zawieszenie funkcjonowania Konwencji TIR w Rosji czy wprowadzenie płacy minimalnej w Europie Zachodniej. Liczba polskich ciężarówek nie zmalała w Niemczech w 2015 roku.

Wytłumaczenie jest proste: za niższą cenę oferują klientom wysoką jakość usług. To zleceniodawca decyduje, komu powierza swoje pieniądze i towar. Klient może dodzwonić się do biura polskiego przewoźnika także w piątek po południu, a jeśli jest taka potrzeba, firma czynna jest także w sobotę. Taka gotowość nie jest powszechna w krajach zachodnich.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Ceny kredytów mogą dalej maleć
Opinie Ekonomiczne
Pensje Polaków dogoniły zarobki Brytyjczyków. O czym to świadczy?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: To nie są wybory prezydenckie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wojna orła ze smokiem
Opinie Ekonomiczne
Dr Mateusz Chołodecki: Czy można skutecznie regulować rynki cyfrowe