Krzysztof Adam Kowalczyk: Porażka spalinowego Rejtana

Sprzeciw polskiego rządu wobec unijnego zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. szybko okazał się nieskuteczny. Ale odegra jeszcze swą rolę w kampanii wyborczej.

Publikacja: 29.06.2022 21:00

Krzysztof Adam Kowalczyk: Porażka spalinowego Rejtana

Foto: Bloomberg

Jest w tym coś zaskakującego, kiedy minister klimatu i środowiska broni rozwiązań zanieczyszczających środowisko naturalne i kładzie się Rejtanem, sprzeciwiając unijnemu zakazowi rejestracji aut spalinowych, który ma obowiązywać od 2035 r. „Na dzisiaj ani rynki, ani społeczeństwa nie są gotowe na tę propozycję, ani na odpowiedzialną deklarację jakiejkolwiek daty” – zatweetowała minister Anna Moskwa we wtorkowe południe z Luksemburga z posiedzenia rady ministrów środowiska krajów UE. Rzecznik rządu Piotr Müller szybko dodał, że Polska buduje właśnie koalicję państw Wspólnoty, które sprzeciwiają się tym przepisom, i jest dogadana w tej sprawie z Czechami.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Opinie Ekonomiczne
Hagemejer, Robaszewski: Brak przełomu w roku przełomu
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Przemysł zbrojeniowy, czyli prymusa Donalda Tuska nieodrobiona praca domowa
Opinie Ekonomiczne
Ekonomiści z CASE: Brak przełomu w roku przełomu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Przerażające słowo „deregulacja”
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska w erze MAGA: mity o deficycie handlowym z USA