Reklama
Rozwiń
Reklama

Innowacje muszą stać się DNA banków

Zaawansowane technologicznie spółki już wpływają na światowy sektor finansowy. Tradycyjne banki mogą stracić nawet 40 proc. przychodów wobec nowych konkurentów, jeśli będą biernie przyglądać się sytuacji.

Aktualizacja: 01.06.2016 21:27 Publikacja: 01.06.2016 20:05

Sylwester Cacek

Sylwester Cacek

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Branża bankowa na świecie stoi wobec olbrzymich wyzwań związanych nie tylko z nowymi regulacjami wpływającymi na wzrost bezpieczeństwa systemowego, co wiąże się z wyższymi kosztami prowadzenia działalności operacyjnej i w efekcie istotnie niższymi zwrotami z zaangażowanego kapitału, ale przede wszystkim rozwojem nowych technologii, co wpływa na drastyczne zmiany w ich dotychczasowych modelach biznesowych.

Digitalizacja procesów biznesowo-produkcyjnych doprowadziła do pojawienia się małych, zwinnych, niesamowicie innowacyjnych firm zwanych fintechami, które w niektórych usługach finansowych wydają się podkopywać pozycję tradycyjnych banków. Oczywiście tak stać się nie musi, banki mogą stać się beneficjentami pomysłów nowych graczy na rynku, jeśli otworzą się na nowe pomysły i podejmą z nimi aktywną współpracę. Fintechy już kilka lat temu właściwie rozpoznały potencjał i znaczenie cyfryzacji dla przeformatowania tradycyjnych produktów bankowych (płatności, zarządzanie rachunkiem bankowym, kredyt, zarządzanie portfelem inwestycyjnym) oraz procesów, co jest dużym wyzwaniem dla dotychczasowych modeli biznesowych instytucji finansowych.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama