Reklama

Facebook szuka treści wideo

Ludzie coraz chętniej oglądają wideo, obserwujemy to także w naszym serwisie. Na pewno będziemy na tym polu robić coraz więcej – mówi wiceprezes Facebooka odpowiedzialna za rozwiązania marketingowe.

Aktualizacja: 18.04.2017 08:41 Publikacja: 17.04.2017 19:40

Facebook szuka treści wideo

Foto: Rzeczpospolita/Robert Gardziński

Rz: Gdzie jest przyszłość dla Facebooka? Przez lata walczył o pozycję na rynku mobilnym, co teraz?

Carolyn Everson: Pracując w Facebooku od sześciu lat obserwowałam, jak niezwykle szybko się w tym czasie rozwijał. Rzeczywiście w tym czasie zmieniliśmy się z firmy docierającej głównie do osób korzystających ze stacjonarnych komputerów, w firmę mobilną. Ale wciąż jesteśmy na początku tej drogi i każdego dnia uczymy się, co to znaczy być firmą w pełni mobilną. Pracujemy teraz nad dalszym rozwojem naszych produktów. Dobrze to widać na przykładzie Instagrama, z którego obecnie korzysta już 600 milionów osób, a Instagram Stories zdobyły ogromną popularność w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Spodziewamy się, że w przyszłości nadal będzie niezwykle mocno rosło znaczenie naszych formatów wideo. Mamy już transmisje na żywo Facebook Live i Live 360. Z pewnością będziemy też pracować nad rozwojem naszych komunikatorów: Messengera i WhatsAppa – każda z tych aplikacji ma już ponad 1 miliard użytkowników. W ciągu najbliższych 5-10 lat spodziewamy się też rozwoju na rynku wirtualnej rzeczywistości, w czym odegra dużą rolę opracowywany przez nas teraz system operacyjny dla okularów Oculusa. Obserwujemy, że cały system naszych produktów i usług jest wewnętrznie coraz bardziej powiązany miedzy sobą. Z drugiej strony, choć z Facebooka korzysta już globalnie około 1,9 miliarda ludzi, na świecie wciąż są osoby, które w ogóle nie mają dziś dostępu do Internetu. Będziemy zwiększać nasze wysiłki po to, by w ramach rozmaitych inicjatyw, w tym m.in. Internet.org, łączyć tych ludzi pomiędzy sobą, umożliwiając im korzystanie z Internetu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Czeska gospodarka po wyborach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj cudów?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama