Krzysztof Adam Kowalczyk: Dwóch się pobije, trzeci skorzysta?

Dopóki handel internetowy w Polsce błyskawicznie rośnie, będzie miejsce i dla Amazona, i dla Allegro. Chyba że kogoś jeszcze skusi nasz rynek.

Publikacja: 02.03.2021 21:00

Krzysztof Adam Kowalczyk: Dwóch się pobije, trzeci skorzysta?

Foto: Bloomberg

Ekscytacja wtorkowym wejściem Amazona do Polski jest wielka, ale przecież on tu jest już od dawna, choć na pół gwizdka. Gdy parę lat temu wyszperałem korzystną promocję na czytnik Kindle we włoskim sklepie Amazona (z okazji tamtejszego Dnia Ojca), paczka dotarła do mnie zaskakująco szybko. Z magazynu... pod Wrocławiem. I to jest sedno sprawy – narodowa strona Amazona to tylko nakładka na istniejący już system dystrybucji własnych towarów amerykańskiego giganta i towarów oferowanych przez tłum przedsiębiorców z nim współpracujących. Plus oczywiście krajowa logistyka, która musiała dojrzeć, nim gigant zdecydował się na sklep dla Polaków. Firma od 2014 r. zbudowała tu całą sieć centrów dystrybucji, początkowo obsługujących głównie klientów z Niemiec. Teraz robi krok dalej.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Opinie Ekonomiczne
Żeby się chciało pracować, tak jak się nie chce
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Jak przekuć polskie innowacje na pieniądze
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Leszek Pacholski: Interesy ludzi nauki nie uwzględniają potrzeb polskiej gospodarki
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne