Reklama
Rozwiń
Reklama

Siła tradycji i starań marketingowców

Wieczerza wigilijna, kolędy, choinka, a pod choinką oczywiście prezenty. Od wczesnego dzieciństwa taki obraz świąt nosi w sercu (albo w hipokampie) większość Polaków.

Aktualizacja: 21.12.2017 07:26 Publikacja: 21.12.2017 07:08

Siła tradycji i starań marketingowców

Foto: Bloomberg

Nawet jeśli zamiast samochodzików na baterie i lalek w krakowskich strojach pod choinkę trafiają drony i kolejne wersje Barbie, prezenty muszą być. W rezultacie co roku firmy doradcze i badawcze przebijają się do mediów z raportami, które najpierw podsumowują gwiazdkowe plany, a potem gwiazdkowe wydatki. Częścią świątecznej tradycji są też grudniowe zakupy w przepełnionych centrach handlowych, które uzupełnia teraz tęskne wyczekiwanie na kuriera z e-sklepu.

Co prawda prezenty można kupić wcześniej, ale to tylko teoria, skoro o świąteczną tradycję dbają handlowcy. Trzeba przyznać otwarcie – duża część świeckiej gwiazdkowej tradycji, na czele z jowialnym Mikołajem (już nie świętym), wykreowanym przed laty w reklamie Coca-Coli – jest efektem pracy specjalistów od sprzedaży i marketingu. Większość z nas ulega przedświątecznej gorączce zakupów, wzmacnianej przez gwiazdkowe promocje i reklamy z motywem „christmasów", czyli gwiazdkowych przebojów. I kupujemy. Nawet na kredyt, bo przecież święta są tylko raz w roku. Na tym nie koniec, bo handlowcy wykreowali też drugą część gwiazdkowo-noworocznej tradycji: wyprzedaże. Bez gorączki mocno reklamowanych przecen trudno byłoby zagonić do sklepów ludzi, których siły i portfele wydrenował już szał zakupów na święta.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama