Aktualizacja: 15.03.2018 20:01 Publikacja: 15.03.2018 20:00
Foto: Bloomberg
Kolejne już pokolenie pracowników przychodzi do fabryki montować lodówki czy zamrażarki – wymyślone gdzie indziej. Stosują patenty, które powstały w jakimś biurze projektowym – za granicą. Dają zatrudnienie, zazwyczaj płacą podatki. A jednak gdy tylko eksport delikatnie spada, to jest od razu alarmujący sygnał. Jeśli eksport spadnie jeszcze bardziej, gdy sprzęt z Polski stanie się zbyt drogi, bo nasze koszty pracy jeszcze wzrosną, gdy jeszcze więcej kobiet odejdzie z pracy, te same firmy przeniosą się za granicę, to żadna niespodzianka ani tajemnica firmowa. Trafią jeszcze dalej na wschód, może na Ukrainę, do Chin już pewnie nie, one także drożeją. Bez intensywnego wyścigu do innowacji takie właśnie sobie wyznaczamy, jako Polska, miejsce w szeregu – ścigamy się o przywilej bycia montownią.
Miejsce 7.: Fiat Auto Poland, 11.: Daewoo-FSO Motor, 13. – Centrum Daewoo. Czyli motoryzacja trzyma się mocno. N...
Choć wicepremier Kosiniak-Kamysz właśnie ogłasza kolejny kontrakt na sprzedaż polskiego uzbrojenia, to prawda je...
Dziwnym trafem elektryfikacja motoryzacji nie stała się tematem kampanii prezydenckiej. I nie słychać, by kandyd...
Luka płacowa jest większa, niż wskazują często przytaczane dane. Po uwzględnieniu wykształcenia, stażu pracy i z...
Gazprom znalazł drogę powrotu do Unii Europejskiej - próbuje tam wjechać na plecach amerykańskiego biznesu. Tylk...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas