Od Ubera uczmy się cięcia kosztów

Aż 80 procent światowego rynku nie ma pokrycia ubezpieczeniowego – mówi szefowa globalnej praktyki ubezpieczeniowej w Boston Consulting Group Pia Tischhauser.

Aktualizacja: 18.05.2018 08:27 Publikacja: 17.05.2018 21:42

Od Ubera uczmy się cięcia kosztów

Foto: materiały prasowe

Rz: Przed jakimi wyzwaniami stoi globalny rynek ubezpieczeniowy?

Rośnie liczba ryzyk na świecie. Podróżujemy, mamy nieruchomości, gromadzimy majątek, pojawiają się nowe ryzyka biznesowe dla firm. Underwriterzy (specjaliści zajmujący się oceną ryzyka –red.) potrafią oszacować jedynie 20 proc. ryzyk, czyli 80 proc. obecnie jest nie do oszacowania. W rezultacie mamy wielką lukę ubezpieczeniową, ale też wielki obszar do rozwoju, gdyż 80 proc. rynku nie ma pokrycia ubezpieczeniowego. Fundamentalne są w tej chwili wyzwania związane z dystrybucją ubezpieczeń, która jest bardzo kosztowna i pochłania ponad 50 proc. kosztów.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem