Wszystko wskazuje na to, że to za jego kadencji może zostać dokończona trwająca od lat prywatyzacja spółki. Wczoraj Ministerstwo Skarbu Państwa podało, że doradcą prywatyzacyjnym zostało konsorcjum firmy doradczej BAA Polska oraz Kancelarii Adwokackiej Piotr Kuliński, Joanna Jaczewska-Zimińska, Dorota Kulińska.
Do Ministerstwa Skarbu Państwa należy obecnie 56,86 proc. akcji największej spółki kolporterskiej w Polsce. Sprzedany ma zostać pakiet do 55,07 proc., pozostałe 1,79 proc. zostało zarezerwowane dla spadkobierców pracowników uprawnionych do nieodpłatnego nabycia papierów.
Jak już pisaliśmy w „Rz”, we wrześniu MSP ma ogłosić sprawozdanie z procesu restrukturyzacji Ruchu i zamierza rozpocząć rozmowy o sprzedaniu pakietu kontrolnego, który w lipcu resort wyceniał na 233 mln zł.
Choć to w ministerstwie zapadają decyzje, Włodzimierz Biały, odkąd w kwietniu ubiegłego roku został wybrany na prezesa Ruchu, nie ma łatwego zadania. Jego poprzednik Adam Pawłowicz został odwołany, według nieoficjalnych informacji, głównie z powodu konfliktu ze związkami zawodowymi. Biały miał być dla nich łatwiejszym partnerem – pracuje w Ruchu od dziesięciu lat, dokładnie zna firmę i rządzące nią mechanizmy.
Jest inżynierem po krakowskiej AGH, którą ukończył w 1987 r. Od tego czasu skończył też studia podyplomowe z zakresu wyceny nieruchomości oraz rachunkowości i finansów przedsiębiorstw. W 1991 r. zdobył też uprawnienia geodezyjne.