Reklama

Spready – kolejna nauczka

Źle się stało, że frank tak bardzo się umocnił w ostatnich miesiącach wobec złotego

Publikacja: 29.07.2011 21:50

Jeszcze gorzej, że posłowie to umocnienie franka – wciąż najpopularniejszej waluty wśród Polaków spłacających kredyty mieszkaniowe – postanowili wykorzystać w kampanii wyborczej i spróbowali zdjąć z kredytobiorców ciężar spreadów walutowych. Spreadów, czyli de facto dodatkowej prowizji, jaką banki pobierają przy okazji wymiany walut na potrzeby księgowania kolejnych rat kredytów.

Przygotowane w pośpiech

Ta obniżka będzie wymagała od klientów banków dodatkowego wysiłku – trzeba będzie poświęcić czas na modyfikację umów kredytowych, ale przede wszystkim na comiesięczne poszukiwania franków. Gdzie? W innych bankach, w kantorach. Nie łudźmy się – sprzedającym franki stworzono okazję do dodatkowego zarobku.

Trudno oprzeć się wrażeniu, że kampania antyspreadowa miała głównie charakter edukacyjny. Edukacja finansowa Polaków odbywa się cyklicznie – niemal dziesięć lat temu wielu z nas nacięło się na pierwsze tzw. lokaty antybelkowe (dające odsetki niższe niż zwykłe depozyty po uwzględnieniu podatku), później była moda na fundusze inwestycyjne i giełdę (i straty po wybuchu kryzysu) czy opcje walutowe.

Teraz uczymy się na spreadach. Instytucje finansowe szukają kolejnych możliwości zarabiania, więc na tym się nie skończy

Reklama
Reklama

Jeszcze gorzej, że posłowie to umocnienie franka – wciąż najpopularniejszej waluty wśród Polaków spłacających kredyty mieszkaniowe – postanowili wykorzystać w kampanii wyborczej i spróbowali zdjąć z kredytobiorców ciężar spreadów walutowych. Spreadów, czyli de facto dodatkowej prowizji, jaką banki pobierają przy okazji wymiany walut na potrzeby księgowania kolejnych rat kredytów.

Przygotowane w pośpiech

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama