Reklama

E-commerce ciągnie rynek

Rozmowa: Sławomir Żurawski Poczta Polska

Publikacja: 17.05.2012 05:07

E-commerce ciągnie rynek

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Rz: Jaka jest kondycja rynku usług kurierskich w Polsce?

Sławomir Żurawski: Generalnie rynek usług kuriersko-ekspresowo-paczkowych jest rynkiem wzrostowym. Sam segment B2C, czyli  dostarczanie przesyłek od firm do klientów prywatnych, zaczyna stanowić bardzo ważny element rynku. Jest to związane z dynamicznym rozwojem handlu internetowego, który rośnie w tempie 20 – 30 proc. rocznie. To zjawisko dostrzegli operatorzy ekspresowi  i zaczęli wychodzić z ofertami dopasowanymi do tego trendu.

Ile wart jest rynek B2C?

Szacunki są różne. My uważamy, że cały tzw. rynek KEP w Polsce będzie  w 2012 roku wart ok. 4,2 mld zł, z tego ok. 20 – 25 proc. to przesyłki dostarczane od przedsiębiorców do klientów indywidualnych.

Jakie branża ma  perspektywy?

Reklama
Reklama

Szacujemy, że do 2015 roku wzrost rynku będzie wynosił ok. 10 proc. rok do roku.

Rynek paczkowy w Polsce jest ustabilizowany. Od wielu lat obecni są na nim operatorzy zagraniczni, także krajowi zdążyli ugruntować swoją pozycję.  Konkurencja jest spora.

Czy ceny paczek będą spadać?

Patrząc na obecne ceny i biorąc pod uwagę, ile kosztuje transport, paliwo i  ile wynoszą inne koszty związane z obsługą przesyłki, wydaje się to mało prawdopodobne. Mam wrażenie, że już teraz część operatorów  działa na granicy opłacalności.

—rozm. Agnieszka Stefańska

Opinie Ekonomiczne
Dekada realizacji Agendy 2030 w UE. Analiza postępów i barier
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Prezydent Nawrocki wchodzi w buty premiera
Opinie Ekonomiczne
Prostowanie podatku Belki: kierunek dobry, ale dlaczego tak późno?
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Voigt: Niestabilność polityczna na świecie zwiększa znaczenie kryptowalut
Opinie Ekonomiczne
André Mierzwa: Jak Francja leczy swoją służbę zdrowia
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama